باید از تجربیات تهران در حوزه توسعه و طراحی شهری استفاده کرد

شهر: سفیر نیکاراگوئه در ایران، قرارداد خواهر خواندگی تهران و ماناگوا را تاریخی برشمرد و استفاده از تجربیات تهران در حوزه توسعه شهری و ساختمانی تاکید کرد.

ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در ایران در حاشیه امضای قرارداد خواهرخواندگی تهران و ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: این یک قرارداد تاریخی و فراتر از یک قرارداد خواهرخواندگی است که تمدیدی بر حفظ دوستی و نزدیکی دو ملت ایران و نیکاراگوئه خواهد بود.


 او با بیان اینکه این قرارداد  ثابت کرد که در دوره همه گیری ویروس کرونا می توانیم روابط دو پایتخت را گسترش دهیم و نسبت به قبل با هم نزدیک تر شویم، افزود: این قرارداد خواهرخواندگی یک اتفاق تاریخی است که فرهنگ دو کشور را به هم نزدیکتر می کند و ماخذهای فرهنگی و ملی دو کشور  را با هم در ارتباط قرار می دهد.


براوو با اشاره به نقش ویژه و موثر شهرداری های تهران و ماناگوا در مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد: همچنین این تفاهم باعث می‌شود شرکت‌های دولتی و خصوصی دو کشور ایران و نیکاراگوئه با هم تبادل داشته باشند، بنابراین تمام نقاطی که در گذشته با هم در ارتباط نبود نیز با هم مشترک می شود و قوی تر از قبل این روابط ادامه پیدا می‌کند. قراردادی که هیچ نقطه ضعفی در آن وجود ندارد و سرتاسر آن مثبت است.


 سفیر نیکاراگوئه در ایران در پایان درباره تاثیرات قرارداد خواهر خواندگی دو پایتخت، یادآور شد: به عنوان مثال در حوزه توسعه شهری و ساختمانی و طراحی ، تهران شهری کاملا پیشرفته است، بنابراین می‌خواهیم در این حوزه با تهران تبادل تجربه ویژه ای داشته باشیم. 

نیکاراگوئه یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.
خبرنگار: علی سی پی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 7302

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =