شناسایی کارتن خواب‌ها با آغاز فصل زمستان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران از طرح ویژه شناسایی و جذب متکدیان و ساماندهی افراد کارتن خواب با شروع فصل سرما خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، حبیب اله غفوری با اعلام این خبر گفت: به منظـور پاکسازی و زیباسازی معابر و خیابان‌ها از ناهنجاری های بصری طرح گشت و جمع آوری کارتن خواب‌ها و متکدیان در دستورکار اداره آسیبهای این معاونت قرار گرفت.

غفوری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری طی گشت زنی های مستمر، گشت‌های سیار سازمان خدمات اجتماعی ۱۵۰۰کارتن خواب، بی‌خانمان و متکدیان از معابر نواحی ششگانه جمع‌آوری شده‌اند، گفت: مددسرای این منطقه با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر در میدان آرژانتین بزرگراه رسالت رمپ مدرس واقع شده است.

غفوری ادامه داد: مددجویان پس از ورود به این مرکز علاوه بر استحمام از خدمات بهداشتی، مشاوره مددکار اجتماعی و سه وعده غذای گرم بهره مند می شوند و آن دسته افرادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند به کمپ ها معرفی می شوند.

معاون شهردار منطقه ۶ یاد آور شد: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته افراد بی خانمان را پذیرش می کند.

غفوری با بیان اینکه تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری فراهم و افزایش سطح رفاه و امنیت شهروندان است گفت:در همین خصوص و با توجه به کاهش دما و آلودگی در این چند روز و احتمال بارش، فوریت های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در سطح منطقه، به صورت آماده باش خواهد بود تا در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان و کارتن خواب، این افراد را به مراکز اسکان موقت و دائمی منتقل کنیم

گفتنی است شهروندان نیز برای مشارکت در این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و اعلام زمان ومکان حضور کارتن خواب‌ها در فعالیت شناسایی و ساماندهی آنها همکاری کنند.

۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 7303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =