۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 7321
ایجاد سامانه ۱۳۷ در راستای تحقق شهر الکترونیک

با رشد فزاینده جمعیت در کلان شهر تهران و به دنبال آن افزایش مشکلات و مسائل ناشی از شهرنشینی در ابعاد وسیع اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی لزوم ایجاد و استفاده از بسترهای مدیریت شهری جدید همراه با به روز ترین و کاربردی ترین فناوری ها احساس می شود.

یکی از مشکلات رایج و فراگیر که در مدیریت کلان شهر تهران مشاهده می شد ضعف دریافت اطلاعات به موقع مدیران شهری درباره نیاز های شهروندان و تشخیص ضرورت های ارائه خدمات شهری در نواحی و مناطق مختلف شهرداری بود.

در راستای تحقق «شهر الکترونیک» یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه مسایل و مشکلات شهروندان و دریافت دیدگاه های مردم پیرامون مدیریت شهری، ایجاد خطوط ارتباطی مناسب با شهروندان و کسب اطلاعات از طریق خود آنان می باشد و این مهم با ایجاد سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در شهرداری تهران دنبال شده است.

این سامانه از بدو تاسیس تاکنون توانسته است ضمن ایجاد ظرفیت های مناسب و با حضور به موقع و اثر بخش در بسیاری از مسایل و موضوعات شهری به نحوی رضایت شهروندان تهرانی را فراهم کند. مشارکت مردم در روند تصمیم گیری شهری یکی از عناصر اصلی توسعه همه جانبه شهری بوده و افزایش مشارکت مردم در امور شهری می تواند در ایجاد تعادل شهری نقش ارزنده ای را ایفا نماید.

توجه به درخواست های مردمی و تامین نیازهای ضروری آن ها، رضایتمندی و ایجاد فضای مشارکت و همدلی میان شهروندان و مدیریت شهری را به وجود آورده است که دقت، سرعت و پاسخگویی به درخواست های شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن ، کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن خسارت ها می تواند تاثیر بسزایی در جلب رضایتمندی شهروندان داشته باشد.

مردم داری، اخلاق مداری، مسئولیت پذیری و خشوع و خضوع باید سرلوحه کار کارکنان خدوم این سامانه قرار گیرد تا بتوانیم گره گشای بخشی از مشکلات شهروندان باشیم.

حال در پانزدهمین سالروز تاسیس این سامانه از زحمات کلیه مدیران، کارشناسان و پرسنل اجرایی گرانقدر این سامانه تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان دارم.

۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 7321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =