برگزاری مانور موتورسواران خوب در معابر پرتردد

مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از برگزاری مانورآموزشی- ترویجی «موتورسواران خوب» در قالب پویشی مردمی با هدف ارتقای فرهنگ صحیح موتورسواری و ترویج رفتارهای کم خطر و قانونمند در حوزه حمل و نقل و ترافیک در خیابان‌ها و معابر پرتردد و حادثه‌خیز پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور با بیان این خبر، اظهار کرد: پویش «موتورسواران خوب» به همت اداره‌کل آموزش‌های شهروندی و با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور تهران بزرگ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از 26 آذرماه همزمان با روز ایمنی و حمل و نقل، کار خود را آغاز کرده و با پیش‌بینی مجموعه‌ای از برنامه‌های تبلیغی – رسانه‌ای، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات هنری – فرهنگی، مانورهای آموزشی-ترویجی و... در سطح مناطق 22 گانۀ شهر تهران در حال برگزاری است.

او افزود: در این پویش، بر آسیب‌های رفتاری موتورسواران تمرکز شده و تلاش شده تا با طراحی و اجرای پیام‌های تبلیغی، با لحنی ایجابی، صمیمی و اثرگذار و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای موتورسواران و خانواده‌های ایشان، بر تغییر رفتارهای پرخطر موتورسواران، اثر گذاشته شود.

مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه مانور موتورسواران خوب، در حدود 20 نقطه از معابر و خیابان‌های ۹ منطقه از شهر تهران که دارای بیشترین تردد روزانۀ موتورسیکلت یا بیشترین تصادفات با موتورهستند، برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این مانور با همکاری پلیس راهور و معاونت‌های ترافیک مناطق، برنامه‌های متنوع فرهنگی-آموزشی برای موتورسواران در نظر گرفته شده است.

او خاطرنشان کرد: مسیرهای منتخب این مانور در مناطق ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ که مطابق با آمار پلیس راهور تهران بزرگ، دارای بیشترین تردد موتورسواران و همچنین سوانح آنان است، به منظور اثرگذاری بیشتر بر موتورسواران انتخاب شده است. برنامه‌های مختلفی مانند اجرای گروه‌های هنری، برپایی غرفه‌های آموزشی، پخش فیلم و کلیپ‌های آموزشی، اهدای هدایا به موتورسواران خوب، توزیع و پخش بروشور و سی‌دی آموزشی، از جمله برنامه‌های این مانورها خواهد بود.

۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 7441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =