بازدید مدیران شهری از موسسه جغرافیایی و لیتوگرافی سحاب

محمد جواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران و سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷، از موسسه جغرافیایی و لیتوگرافی سحاب بازدید کردند.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، این بازدید با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و جمعی از مدیران این منطقه با هدف حفظ و نگهداری و بازنشر آثار فرهنگی تاریخی برگزار شد.

براساس این گزارش در جریان این دیدار از نقشه ها، کتاب ها وآثار گران بهای موسسه، بازدید و از زحمات استاد محمد رضا سحاب قدردانی شد.

در حاشیه این بازدید محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر دقت و پشتکار استاد عباس سحاب در ثبت و انتشار اسنادی که بر حقانیت تاریخی و فرهنگی ما بر خلیج همیشه فارس دلالت دارد، نبود امروزه بخش مهمی از میراث معنوی ما ایرانیان قربانی تاریخ سازی جعلی کشورهایی می شد که عمر برخی از آنها، مجال درج نامشان را بر نقشه های چند دهه پیش هم نداده است.

او تاکید کرد: امیدوارم با همراهی مجموعه مدیریت شهری بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا این میراث ارزشمند تاریخی در شرایط مناسبی حفظ و نگهداری شده و اهالی پژوهش از این آثار بیشترین بهره را ببرند.

موسسه سحاب بیش از هشتاد و چهار سال سابقه دارد که کتاب "خلیج فارس در نقشه های کهن" از جمله کتاب های مهمی است که استاد محمد رضا سحاب در دفاع از نام خلیج فارس در این موسسه منتشر کرده است.

 استاد محمدرضا سحاب، نسل سوم خاندان پرافتخاری است که بسیاری از اندوخته های تاریخی ما در زمینه نقشه و اطلاعات جغرافیایی، وامدار کوشش و تلاش خستگی ناپذیر آن هاست. این گنجینه که مشتمل بر هزاران نقشه و کتاب ارزشمند است، بخش مهمی از تاریخ سرزمین عزیزمان را در خود نگهداری کرده است.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =