کیفیت نما، مطالبه عمومی است

شهر: امروز کیفیت برای بهره برداران، طراحان، سازندگان و تولید کنندگان مصالح اهمیت یافته است و این به نوعی مطالبه مجموعه وسیع صنعت ساخت و ساز از مدیریت و متخصصین شده است که ابزار و اسناد پشتیبان کار را برایشان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی صالحی مدیرکل معماری ساختمان شهرداری تهران در دومین نمایشگاه سالانه نما با محوریت طراحی، اجرا، مصالح و صنایع وابسته گفت: ما به سمت کیفیت پذیری می رویم. بیست سال پیش همه به دنبال کمیت بودیم و کیفیت فدای کمیت شده بود. اما امروز کیفیت برای بهره برداران، طراحان، سازندگان و تولید کنندگان مصالح اهمیت یافته است و این به نوعی مطالبه مجموعه وسیع صنعت ساخت و ساز از مدیریت و متخصصین شده است که ابزار و اسناد پشتیبان کار را برایشان فراهم کنند.

او افزود: با تاکید مقام معظم رهبری در سال ۹۲ بر معماری اسلامی در آغاز دور چهارم شورای شهر که به جد کیفیت را در فضاهای شهری مطالبه کردند مدیریت شهری هم این را دنبال کرد. تبلور این اقدامات در این دوره از مدیریت شهری بود که استقرار کمیته های نما، الزامات، مقررات و تهیه اسناد پشتیبان را تصویب کرد.

صالحی ادامه داد: در این عرصه تهیه اسناد و الزامات در دستور کار قرار گرفته است و مجلدات آن هم در نمایشگاه عرضه شده است. یکی از کارهای جدی که برای خود مجموعه هم جذاب بود کمپین نما و هویت شهر ما بود. ما در این برنامه پیش مردم و طراحان رفتیم و با آنها صحبت کردیم و معدود پروژه هایی که کیفیت گریز بودند را آموزش دادیم و در واقع توانستیم مخاطبان را شناسایی کنیم و استقبال از این آموزش ها بیشتر از پیش بینی ها بود و این نشان می دهد که ما مخاطبان را خوب شناسایی کردیم.

او با اشاره به سند پشتیبان سیما و منظر شهر در خیابان ولی عصر گفت: امیدوارم این سند به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد و در این صورت سند توسعه برای این خیابان خواهیم داشت.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 7643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =