۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 7683

اندیشه سلیمانی؛ چراغی روشن بر جهان اسلام

کامبیز مصطفی پور، شهردار منطقه ۱۴
اندیشه سلیمانی؛ چراغی روشن بر جهان اسلام

قاسم سلیمانی تنها نماد نیست، او نهادی است که هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی اندیشه و تفکری نافذ داشت و راهگشای بسیاری از بحران‌ها و چالش‌های پیش‌روی ایران ما بود.

متفکری استراتژیک بود که امروز فراتر از میدان‌های نظامی بر قلب‌ها حکومت می‌کند و عمق استراتژیک ایران را فراتر و بالاتر از مرزهای جغرافیایی بر قلب دوستداران انسانیت، صلح و اقتدار حاکم کرده است.اما به راستی چه شد که سردار سلیمانی هم در عالم سیاست ژنرالی محبوب ماند و هم محبوب عامه مردم شد؟

راز سردار، راز سربه‌مهر و پیچیده‌ای نیست که نیاز به رمزگشایی داشته باشد. آنچه مسلم است ویژگی های بارز و خاص حاج قاسم سلیمانی این محبوبیت را به ارمغان آورد. او سرباز پا در رکاب ولایت و خدمتگزار مردم بود. مأموریتش را در دفاع از مردم و نظام به‌درستی انجام داد، در شرایطی که داعش هراس بزرگی را در دل مردم دنیا ایجاد کرد و تا نزدیکی مرزهای ایران پیش آمد، سردار سلیمانی با ایثار، ایمان و مدیریت آگاهانه و هوشمند برای دفاع از مردم وطن وارد میدان شد.

استکبار ستیزی سردار سلیمانی، چهره ای فرا ملی برای حاج قاسم سلیمانی فراهم آورد. حمایت های سردار از کشورهای سوریه و یمن و لبنان، قوت قلبی شد برای مقابله جوانان کشورهای مسلمان با قدرت بی حد و حصر استکبار جهانی. این استکبار ستیزی سردار بود که دست دشمن را برای ملتهب کردن خاورمیانه کوتاه کرد.

دوری از قدرت طلبی و مداخلات سیاسی سردار سبب شد که او در عرصه سیاسی ایران موجب وحدت ملی شود. طی چهل سال گذشته  با توجه به ارزشی که برای ایشان در عرصه های مختلف وجود داشت، عدم مداخله سیاسی سردار را در زمره شخصیت های کم‌نظیر قرار داد. رمز محبوبیت سردار سلیمانی را می توان در روحیه مردمی و اخلاص ایشان دانست . همواره با همه اقشارمردم و گروه ها رابطه ای مبتنی بر خوشرویی برقرار می کرد. علاوه بر این ویژگی بارز، سایر خصایص اخلاقی سردار سلیمانی همچون پرهیز از خودنمایی ، تدبیر، سنجیده سخن گفتن و عمل به آن، ساده زیستی ، دوریی از مال دنیا و ثروت اندوزی  در افزایش محبوبیت او بسیار تاثیرگذار بود.

گرچه خبر شهادت سرباز سرافراز وطن، سردار سلیمانی، در سالی که گذشت مردم ایران و مستضعفین جهان را در حیرت فرو برد  اما به راستی شهادت شایسته‌ترین عاقبت برای آن ژنرال با درایت و مهربان بود که عمری در فضای جهاد زیسته بود و جز شهادت اجری برای رشادت‌ها و دلاوری‌های آن مرد بزرگ، فرمانده و عارف مردم‌گرا نمی‌توان تصور کرد.

سردار سلیمانی  فراتر از یک فرد، یک اندیشه جامع است. اندیشه والایی که تربیت یافته مکتب ولایت و مقام معظم رهبری است و جوانان بسیاری را شیفته خود کرده است. اشتیاقی که جوانان را برای این راه و پاسداری از وطن مصمم تر می کند. از همین روی توجه به اندیشه سردار سلیمانی امروز مهم‌تر از هرزمانی جلوه می‌کند .

دارالمومنین تهران با قریب به ۱۶ شهید مدافع حرم که در مسیر ولایت، راه سردار سلیمانی را دنبال کردند گواهی بر این مهم است که اندیشه های سردار شهید قاسم سلیمانی مانند چراغی بر جهان اسلام همیشه روشن خواهد بود.

۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 7683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =