۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 7967

آیین تجلیل از سفیران هوای پاک /۲

الزام اخذ معاینه فنی خودروهای تهرانی از مراکز پایتخت

رسانه ها برای تحقق اوراق مشارکت ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم کمک کنند
الزام اخذ معاینه فنی خودروهای تهرانی از مراکز پایتخت

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک تهران تاکید کرد که بر اساس گفته های شهردار تهران معاینه فنی خودروهایی که به تهران رفت و آمد می کنند باید از مراکز تهران گرفته شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران که صبح سه شنبه-۳۰ دی- برگزار شد، گفت: اتفاقاتی که در این روزهای اخیر افتاد نشان داد که افکار عمومی نقش بیشتری در پیشبرد اهداف دارد و با این تلاش ها بود که دولت دریافت باید ۵ هزار اتوبوس تهیه کند، یا کمیسیون اصل نود به اجرای قانون هوای پاک ورود کند و همچنین به موضوع دادستانی ورود کند. اینها نشان از آن است که افکار عمومی نقش زیادی دارد .

هاشمی ادامه داد: در اجرای قانون هوای پاک ، قوانین مختلف مهم هستند  ولی اگر پایش و نظارتی نشود این  قوانین فراموش می شود چون بار مالی دارد. با تلاش هایی که امسال صورت گرفت و مصاحبه هایی که مدیران شهری و اعضای شورای شهر انجام دادند امسال موضوع هوای پاک ردیف بودجه گرفت  که نشان از اثربخشی تلاش ها بوده است . همچنین دولت ۵۰۰ میلیارد برای خرید اتوبوس تصویب کرد.

او در ادامه گفت: در نوسازی ناوگان ما ده سال عقب ماندگی داریم و سهم دولت آنطور که باید محقق نشد .۸۲.۵  درصد هزینه اتوبوس را دولت باید بپردازد . در مترو هم نتوانستیم منابع خوبی را از دولت بگیریم. تنها منابعی که دریافت کردیم ۲ هزارمیلیارد تومان منابع ناشی از  فروش اوراق مشارک است .  امسال با این پول ۱۲ ایستگاه افتتاح می شود. امیدواریم که برای تحقق اوراق مشارکت ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم رسانه ها کمک کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: برای خرید ۲۵۰ اتوبوس قرارداد امضا کرده ایم و برای ۲۵۰ اتوبوس هم در حال عقد قرارداد هستیم و اگر دولت سهم خود را بدهد تعداد اتوبوس های تهیه شده به یکهزار دستگاه خواهد رسید.

او افزود: شهردار همچنین دستور دادند که معاینه فنی خودروهایی که به شهر تهران می آیند باید از تهران اخذ شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 7967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =