۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 7988

امضای تفاهمنامه سازمان فرهنگی و معاونت حمل و نقل

ارتقای فرهنگی راننده‌های تاکسی در ارتقای فرهنگی جامعه تاثیر دارد
امضای تفاهمنامه سازمان فرهنگی و معاونت حمل و نقل

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: فراموش نکنیم اگر راننده‌ تاکسی ارتقای فرهنگی پیدا کند در ارتقای فرهنگی جامعه نیز تاثیر دارد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری  و سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری حضور داشتند.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: هدف از حضور ما در این نشست این است که اعلام کنیم سازمان فرهنگی هنری متعلق به این معاونت است و اگر بخواهیم در موضوع ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان اتفاقی رخ دهد، باید به صورت یکپارچه فعالیت کنیم.

او افزود: سازمان فرهنگی هنری سه دسته امکان را در اختیار قرار می‌دهد؛ اول اینکه این سازمان در 600 نقطه تهران ساختمان دارد که می‌توان پنج نقطه را به عنوان مرکز برای فعالیت راننده‌های تاکسی انتخاب کرد. دومین امکان استفاده از توانایی و ظرفیت های این سازمان است مثل حضور اساتید به نام در حوزه‌های مختلف در مراکز آموزشی، ورود به فضای مجازی با تولید محصولات متنوع، داشتن ارتباطات گسترده و موثر که هر کدام می‌تواند در رسیدن به اهداف این تفاهم‌نامه کمک کند. در آخر نیروهای انسانی سازمان فرهنگی هنری از امکاناتی است که این سازمان می‌تواند برای روند پیشرفت این تفاهم‌نامه، از آن‌ها کمک بگیرد.

امرودی به اهدف این تفاهم اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از فضاها، امکانات و ظرفیت‌های طرفین برای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مرتبط با حمل و نقل عمومی و رفتارهای ترافیکی شهروندان، تولید محتوای آموزشی و تبلیغاتی برای ارتقا فرهنگ ترافیکی شهروندان، مطالعه و برنامه ریزی برای ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی در وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی از جمله اهداف این تفاهم نامه است. 

او در پایان خطاب به معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: تمام اختیاراتی که من دارم در اختیار شماست تا بتوانیم در رسیدن به این اهداف به راحتی و به سرعت قدم برداریم. فراموش نکنیم اگر راننده‌ تاکسی ارتقای فرهنگی پیدا کند در ارتقای فرهنگی جامعه نیز تاثیر دارد.

در ادامه سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری بهانه‌ای شد تا امروز دور یک میز بنشینیم و بتوانیم تعاملات بین این دو سازمان را افزایش دهیم و از ظرفیت‌های هم در جهت پیشرفت و رسیدن به اهداف، استفاده کنیم. سه حوزه تاکسیرانی، مترو و اتوبوسرانی ۸ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند و این ۵۰ درصد مسافران شهر تهران است. ضمن اینکه این الگو و فرهنگ می‌تواند روی ۵۰ درصد دیگر نیز تاثیر بگذارد. حوزه حمل و نقل در همه جا یک بخش پر هزینه است و گله‌مندی‌ها و انتظارات مردم را بیان می‌کند.

او افزود: حضور ما امروز به این معناست که ما تمام برنامه‌های تفاهم‌نامه و فراتر از آن را قبول داریم. حتی فراتر از چهارچوب‌های تعیین شده در تفاهم‌نامه هم بتوانیم کار کنیم هیچ مانعی ندارد. ما اصرار نداریم که فقط فرهنگ ترافیک را گسترش دهیم، بلکه خیلی از ماموریت‌های دیگر شهرداری را هم می‌توانیم انجام دهیم. چون فقط فرهنگ ترافیک نیست که شهروندان را روی ریل می‌آورد. نظم و انضباط باید در چهارچوب رفتاری یک فرد قرار بگیرد. نکات دیگری مثل بی‌نظمی‌های شخصی، عدم احترام در مترو و اتوبوس، بلند صحبت کردن و... از جمله این موارد است که می‌توان همه را در کنار هم داشت و به آن‌ها پرداخت.

سیدمناف هاشمی در ادامه گفت: با این کار مشترک خواستیم تعامل خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی، هنری مذهبی به کار بگیریم. هر کدام از سازمان‌ها ظرفیت‌هایی دارد که باید در راستای رسیدن به اهداف ارائه دهیم. مهم این است که این اتفاق شروع شود. این ریل گذاری ریل گذاری خوبی خواهد بود. قطعا دو طرف از آن بهرمند خواهند شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری توسط حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری و سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پایان‌بخش این نشست بود.  

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 7988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =