۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 8081

یادداشت تصویری هجدهم

سه سد نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران
سه سد نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور

در تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی فعال هستند که از این تعداد ۳۷ هزار دستگاه به سن فرسودگی رسیده اند، با توجه به این آمار وضعیت حوزه تاکسیرانی در بخش نوسازی وضعیت مساعدی نیست.

علت آن هم به این بر میگردد که ما در کشور یک مجموعه تولیدکننده خودرو داریم که خودروهای آن مورد استفاده تاکسیرانی قرار می گیرد و قاعدتا نوسازی ما متناسب با تولید آن است و از طرف دیگر افزایش بی رویه قیمت خودرو در دو سال گذشته باعث شد فرآیند نوسازی با مشکل جدی مواجه شود.

نبود تسهیلات بانکی و تمایل نداشتن بانک‌ها به مشارکت در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده هم در این زمینه مزید بر علت می شود. حتی ما حاضر شدیم که با نرخ مصوب بانک مرکزی نه نرخ کمتر تسهیلات  بانکی در اختیار ما قرار گیرد اما متاسفانه  در این دو سال این اتفاق رخ نداد.

از طرف دیگر تعداد خودرویی که از طرف خودروساز در اختیار ما قرار داده شد بسیار کمتر از تعداد مورد درخواست ما بود اما در سال جاری هر سه ماه یک بار خودروساز مجوز این را دارد که قیمت خودرو را افزایش دهد و این موضوع سبب شده که سرعت نوسازی بسیار کاهش پیدا کند تا جایی که در سال جاری به واسطه قانون هوای پاک خودروساز مکلف  بود که خودرو با سطح آلایندگی یورو ۵ تولید کند اما این اتفاق رخ نداد و وقفه ای ایجاد شد در فرآیند نوسازی و در نهایت موضوع به دولت منتقل شد و دولت این اجازه را داد که تا تاریخ  ۳۰ مهر سال ۱۳۹۹ خودروهای یورو ۴ به تعداد پنج هزار دستگاه با کاربری تاکسی شماره‌گذاری شود.

۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 8081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =