۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 8095

۲۰۰ مددجو تا پایان سال به خانواده هایشان باز می گردند

وضعیت سفید گرمخانه ها

امکان افزایش ظرفیت ۵۰درصدی در شرایط اضطرار وجود دارد
وضعیت سفید گرمخانه ها

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای پذیرایی از مددجویان در گرمخانه ها در فصل سرما، تاکید کرد که گرمخانه ها از نظر شرایط کرونایی همچنان در وضعیت سفید هستند.

سیدمالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره وضعیت گرمخانه های پایتخت به خبرنگار شهر گفت: با وجود شرایط کرونایی، سال سختی را پشت سر گذاشتیم  با این همه ، از ابتدای فصل گرم تا کنون تلاش ویژه ای شد که مشکلات گرمخانه ها از نظر عمرانی و سیستم گرمایش حل شود. با اقداماتی که طی چند ماه گذشته انجام شده، جز چند گرمخانه کوچک ، همه گرمخانه های پایتخت فاقد مشکل در سیستم تهویه و هوای مطبوع هستند و گرمخانه ای نداریم که به هر دلیل با بوی نامطبوع مواجه باشند. 
او گفت: همچنین تمامی تشک ها و تخت های مستعمل گرمخانه ها تعویض شده اند و ایمنی و سلامت محیطی گرمخانه ها تا جایی که شرایط بنا اجازه میداد تامین شده است و نتیجه این تلاش ها در  فصل سرمای امسال کاملا محسوس بوده است. در حالی که در سال های گذشته گاهی به دلیل قطع سیستم گرمایشی در یک گرمخانه مجبور می شدیم مددجویان را به گرمخانه ای دیگر منتقل کنیم و این روی مددجویان و اعتماد و احساس آرامش شان تاثیر منفی داشت. 
حسینی درباره میزان پذیرش مددجویان در گرمخانه ها گفت:  آمار پذیرش در گرمخانه های پایتخت اکنون بیش از ۲ هزار نفر است . معمولا در فصل سرد سال پذیرش در گرمخانه ها افزایش تدریجی دارد و اسفند سال گذشته این تعداد به بیش از ۲۳۰۰ نفر در روز رسید.  همکاران خوب من در گشت فوریت های اجتماعی و گرمخانه ها در این شرایط و با وجود کرونا بار اصلی را بر دوش دارند و در خط اول تماس با مددجو ها قرار دارند.
 
او افزود: در شرایط فعلی که سازمان هواشناسی اعلام کرده است که در روزهای آینده هوای تهران چندین درجه سردتر خواهد شد همکاران من در آمادگی بیشتری هستند، با این همه امسال تاکنون در  حدود ۸۰ درصد ظرفیت گرمخانه ها مورد استفاده قرار گرفته است و اگر شرایط اضطراری و مراجعه بیشتر باشد می توان تا ۵۰ درصد هم به این ظرفیت اضافه کرد. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی درباره شیوع کرونا در گرمخانه ها گفت: خوشبختانه از نظر کرونا شرایط گرمخانه ها سفید است و مشکلی در این زمینه نداشته ایم هر چند با وجود شرایط سخت مالی شهرداری، توجه خاصی به این حوزه از سوی مدیریت شهری شده است و از نظر ارائه تجهیزات بهداشتی به مددجویان و ضدعفونی گرمخانه ها ، کارها به صورت منظم و دقیق انجام می شود و همین باعث شده است که مشکلی در حوزه شیوع کرونا در گرمخانه ها نداشته باشیم. 
رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی همچنین خبر داد که در سال گذشته ۱۰۴  مددجو با انجام فرآیندهای مددکاری به آغوش خانواده های شان برگشته اند و  در ۹ ماهه اول امسال هم ۱۲۴ مددجو را به جمع گرم خانواده برگرداندیم  و  پیش بینی میکنیم تا پایان سال این تعداد به ۲۰۰ نفر برسد. به هر حال با تلاش همکارام مددکار من این مسیر باز شده است و تمرکز بر آن داریم و این جزو برنامه های اساسی ماست.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 8095

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =