احداث اکوپارک شهر تهران در بوستان ولایت

احداث اکوپارک شهر تهران در جنوب شرقی بوستان ولایت طی نشستی در این بوستان عملیاتی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، به منظور بررسی اقدامات اجرایی احداث این پارک نشستی با حضور مشاورعالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران، عضو و رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ در بوستان ولایت برگزار شد.
در این نشست محمد کاظمی اسفه مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهر تهران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بوستان ولایت در راستای اجرای طرح های توسعه پایدار، بر انجام عملیات احداث اکوپارک در این بوستان همزمان با اقدامات پژوهشی مربوط به آن به منظور تسریع در فرایند اجرایی پروژه تأکید کرد.
آرش میلانی عضو و رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به انجام حمایت های لازم از این طرح، از کاربری های متنوع اکوپارک و تلفیق گونه های بومی و غیر بومی در آن خبر داد.
علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز به حمایت های لازم برای احداث اکوپارک اشاره و بیان کرد: در صورتی که اجرای کار به موازات طراحی انجام شود بزودی شاهد تکمیل و بهره برداری از این پارک خواهیم بود.
علی توکلی شهردار این منطقه در حاشیه این نشست با بیان اینکه اولین اکوپارک پایتخت با اختصاص زمینی در بوستان بزرگ ولایت احداث خواهد شد به تشریح بخشی از ظرفیت های این پارک از جمله ایجاد مرکز بازدید کنندگان در فضای این پارک و ارائه آموزش به شهروندان در خصوص مباحث گیاه شناسی و انواع گونه های گیاهی پرداخت.  
او ادامه داد: در این پارک از گیاهان بومی شهر تهران استفاده می شود ضمن اینکه امکان پیوند و پرورش گونه هایی غیربومی سازگار نیز در آن نیز وجود دارد.  
 توکلی اضافه کرد: پارک اکولوژیک با امکان پرورش نزدیک به ده هزار گونه گیاهی، می تواند فرصتی برای ایجاد سیما و منظر  متمایز و جدید شهری در این مکان باشد.
 شهردار منطقه در ادامه به تعامل دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای ایجاد فضای سبز اشاره کرد و گفت: تعامل با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با هدف بهره گیری از ایده های خلاقانه در ایجاد یک فضای سبز مدرن از دیگر ظرفیت های این پارک محسوب می شود.
 

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 8122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =