ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مسیر دوچرخه در تهران

شهر: ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مسیر ویژه دوچرخه در سطح شهر تهران، در دوران گسترش ویروس کرونا ساخته شده است. صدور کارت عضویت و سفر رایگان دوچرخه‌های اشتراکی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان اداره ها یکی دیگر از تسهیلات ارائه شده به شهروندان است.

به گزارش شهر، شهرداری تهران در دوران شیوع ویروس کرونا، در حوزه دوچرخه اقدامات بسیاری به منظور ایمن سازی مسیر دوچرخه و سهولت در دوچرخه سواری انجام داده، یکی از این اقدامات ساخت حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مسیر ویژه دوچرخه است. همچنین ساخت ۶ هزار و ۶۰۰ متر مسیر دوچرخه دیگر در مرحله مطالعات قرار دارد.

۱۶ پارکینگ با ظرفیت ۱۶۰ دوچرخه در مجاورت ایستگاه‌های مترو نصب شده است. نصب پارکینگ‌های دوچرخه تا ۴۶ پارکینگ ادامه خواهد داشت. همچنین رمپ عبور دوچرخه بر۱۰ پل عابر پیاده نصب شده که ۱۰ رمپ دیگر در دست اقدام برای نصب بر پل‌های عابر پیاده است. در ضمن نصب چراغ ویژه دوچرخه در تقاطعات شهر تهران از سه ماه گذشته آغاز شده است.

دستورالعمل ضدعفونی خانه‌های دوچرخه تهیه و به پیمانکاران ابلاغ شده است و دوچرخه‌های اشتراکی توسط شرکت بیدود به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند. همچنین حدود ۶۰ عنوان محتوای ترویجی و آموزشی و نشر در فضاهای مجازی در خصوص پیشگیری از کرونا در سه ماه گذشته در سطح شهر تهران ارائه شده است. یکی دیگر از این اقدامات، طراحی و تولید موشن گرافیک‌های آموزشی و ترویجی در طول دوران گسترش ویروس کرونا است.

دوچرخه‌سواران در رویداد دوچرخه و اهدای خون در دوران گسترش ویروس کرونا حضور و مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند. همچنان در این دوران، پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر تهران ادامه دارد.

یکی از تسهیلاتی که شهرداری تهران در این دوران به شهروندان ارائه می‌دهد، صدور کارت عضویت و سفر رایگان دوچرخه‌های اشتراکی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات است.

از جمله اقدامات دیگر شهرداری تهران در این راستا می‎توان به فراخوان جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با دوچرخه جهت جمع آوری ایده‌ها و اجرای پروژه‌های مشارکتی، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سوار برنده در همراهی با پویش «در خانه بمانیم» با هدف ترویج و توسعه دوچرخه‌سواری در بین دانش‌آموزان، مصاحبه دست اندر کاران حوزه دوچرخه‌ با موضوع راه‌کارهای پیشگیری از کرونا با هدف ترویج دوچرخه‌سواری از طریق جراید و رادیو، اشاره کرد.

همچنین نخستین زنگ دوچرخه، صبح روز ۳۰ اردیبهشت ماه امسال به منظور حفظ شادابی، نشاط و تحرک بدنی دانش‌آموزان نواخته شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 816

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =