تعیین تکلیف اراضی خلازیر با رویکرد بازآفرینی و ساماندهی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با شهردار و شواریاران منطقه ۱۹ بر تعیین تکلیف اراضی خلازیر با رویکرد باز آفرینی و ساماندهی تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد سالاری با بیان این مطلب گفت: این محدوده با ایجاد کاربری های مسکونی، فضای سبز و فراغتی می تواند زمینه ای برای توسعه شهر تهران باشد که با پشتیبانی و راهبری سازمان نوسازی شهر تهران محقق می شود.

او همچنین با اشاره به فضای باز بوستان ولایت و پتانسیل های آن ابراز امیدواری کرد اقدامات ارزنده نیز برای شهروندان تهرانی در این بوستان انجام شود.

سالاری در پیگیری درخواست ساماندهی فاضلاب شهری محدوده ناحیه ۳ و ایجاد تصفیه خانه و نیز جمع آوری آب های سطحی ضمن گفت و گو با مدیرعامل شرکت خاکریزآب، خواستار پیگیری ویژه این موضوع در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی شد.

او در پاسخ به درخواست ساماندهی نمایشگاه های خرید و فروش خودرو در محله شکوفه که از سوی شورایاران این منطقه مطرح شد خواستار ساماندهی آن ها  با استناد به تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و با مشارکت پلیس راهور و نیروی انتظامی شد.

عضو شورای اسلامی  شهر تهران در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای اجرای طرح پیشنهادی «پروانه اضطراری» به منظور بهسازی و مقاوم سازی املاک با متراژ کم بویژه در محلات کم برخوردار اشاره کرد که می تواند بعنوان الگویی مؤثر برای شهر تهران برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی در حوادث غیر مترقبه باشد.

در این نشست علی توکلی شهردار منطقه نیز در خصوص ضرورت ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر گفت: تحویل اجاره نامه انبار تجاری توسط اوقاف در پهنه جی باعث ایجاد حق برای مالکان آن ها شده که به منظور ساماندهی آن ها طی مکاتبات انجام شده با معاونت معماری و شهرسازی شهر تهران و نشست با موقوفه تفاهم نامه ای آماده امضا است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل و افتتاح چندین پروژه توسعه شهری این منطقه تا پایان سال اشاره کرد و گفت: هدف ما براین بوده تا در عین پیگیری پروژه های احداثی منطقه، با احصاء مطالبات محلات در قالب پروژه های توسعه محله ای بتوانیم شاهد رضایت شهروندان و شتاب بیشتر در مسیر توسعه و آبادانی منطقه باشیم.

در ادامه شورایاران منطقه به طرح مطالبات محلات خود از جمله ایجاد پاتوق محله شهید کاظمی، ایجاد عایق صوتی در بزرگراه تندگویان، بازگشایی خیابان پاییزان جنوبی، تعیین تکلیف زمین های بلاتکلیف در منطقه، تسریع در تعیین تکلیف بافت های فرسوده، تأمین روشنایی خیابان پیروز، تعیین تکلیف بافت فرسوده محله نعمت آباد و درخواست کد نوسازی، رفع مطالبات سراهای محلات و... پرداختند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 8225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =