شورای شهر پیگیر پروژه تامین منبع آب اضطراری برای پایتخت

شهر: رئیس شورای شهر تهران با اشاره بر این‌که شورای شهر پیگیر پروژه تامین منبع آب اضطراری برای پایتخت ازشرکت آبفا است گفت: به گفته مسئولان آبفا پیشرفت این پروژه ۵۰ درصد و با توجه به تامین بودجه آن از روی قبوض آب شهروندان انتظار می‌رود راه‌اندازی آن به‌سرعت انجام شود.

به گزارش خبرنگار شهر،  محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تامین منابع آب اضطراری برای پایتخت هنگام وقوع بحران گفت: بر اساس تکلیفی که شورای شهر تهران برای شرکت آب و فاضلاب در برنامه پنج‌ساله سوم در نظر گرفته است باید تاکنون تعداد ۳۰ مخزن آب اضطراری در پایتخت نصب می‌شد.

او افزود: تامین اعتبار این پروژه از محل تبصره ۳ شورای شهر بر روی قبوض آب شهروندان تامین می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۹ مخزن از تعداد در نظر گرفته‌شده نصب و راه‌اندازی شده است،  بیان کرد: نصب وراه‌اندازی این مخازن با برخی موانع از جمله تامین زمین مواجه است.  با توجه به اینکه زمین مشخصی برای نصب و راه‌اندازی این مخازن در اختیار شرکت آب قرار نمی‌گیرد و نقاط اضطراری همانند پارک‌ها را برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم تامین زمین نیاز به رایزنی و در نظر گرفتن برخی از اصول شهری و شهرسازی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: همچنین ممکن است در مسیر کار گذاشتن لوله‌ها برخی موانع ترافیکی،  تأسیساتی واستملاکی وجود داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی با بیان بر اینکه منابع مالی ساخت این پروژه از دید بنده تامین شده است، افزود : لذا باید به‌سرعت باوجود مشکلات موجود ساخت این پروژه به اتمام برسد.  

او  گفت: در حال حاضر به گفته مسئولان آبفای تهران پیشرفت پروژه بیش از ۵۰ درصد است و شورای شهر نیز پیگیر پیشرفت پروژه و زمان افتتاح آن است.

بر اساس این گزارش، چندی پیش رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرده بود: این مخازن باید در بیش از ۳۰۰ نقطه شامل تمام محلات شهر تهران نصب شوند که برخی از آن‌ها در پایگاه‌های مدیریت بحران وبرخی در مراکز امن اضطراری قرار دارند.  اقدامات لازم برای مخازنی که در پایگاه‌های مدیریت بحران باید نصب شود،  در حال انجام است اما راه‌اندازی این مخازن در نقاط اضطراری همانند پارک‌ها نیاز به رایزنی با مسئولان دارد.  

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 8240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =