درختان ضلع جنوبی پادگان ۰۶ حفظ می شوند

شهر: با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و قانون تعیین تکلیف پادگان ها، در پادگان ۰۶، پروانه پس از پرداخت عوارض در حداقل سطح اشغال و تراکم برای ارتش صادر خواهد شد تا به حجم انبوه درختان ضلع جنوبی این پادگان کمترین آسیب وارد شود و درختان حفظ شوند.

محمدرضا آراسته، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۴ در گفتگو با شهر گفت: مساحت پادگان ۰۶ حدود ۵۰ هکتار است که با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج و تایید در شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد که ۳۵ هکتار از آن عرصه به فضای سبز و بوستان عمومی تبدیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد. ۱۵ هکتار باقیمانده برای ارتش با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و قانون تعیین تکلیف پادگان ها، پروانه پس از پرداخت عوارض در حداقل سطح اشغال و تراکم برای ارتش صادر خواهد شد که با توجه به حجم انبوه درختان در ضلع جنوبی سطح اشغال در این ۱۵ هکتار به حداقل رسانده شده تا به درختان کمترین آسیب وارد شود و آن درختان حفظ شوند.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد متعلق به ارتش از ضلع جنوب موازی با خیابان گلستان ۱۰ است و بیشتر محدوده خیابان پاسداران به نفع شهر آزاد می شود، افزود: بر اساس نظر شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری در محدوده ۳۵ هکتاری متعلق به خود اجازه ساخت بنای جدید نخواهد داشت و صرفا بوستان و فضای سبز عمومی در نظر گرفته خواهد شد. در آن محدوده بالغ بر ۷۰ هزار متر بنا وجود دارد مانند سربازخانه و مقر فرماندهی که با هماهنگی میراث فرهنگی مقرر شده بناهایی که بافت ارزشمند قلمداد شده اند، بازسازی و برای کاربری های مورد نیاز مانند کافه گالری، نمایشگاه و موزه ارتش برای خدمات به شهروندان استفاده شود.

از سال ۱۳۷۲ بحث انتقال پادگان ها از داخل شهر تهران مطرح شده است؛ پادگان ۰۶ تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار واقع شده که در اجرای قانون طرح انتقال پادگان ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستورکار قرار گرفت.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 826

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =