۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 8344

عضو شورای شهر:

در ایران سمینار زنانه را هم مردان اداره می کنند

زمانی که میخواهیم مدیری را منصوب کنیم نگاه جنسیتی نداشته باشیم
در ایران سمینار زنانه را هم مردان اداره می کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است در ایران حتی سمینارهایی که مربوط به زنان است را مردان اداره می کنند و این نشان می دهد که ما مشکل ساختاری داریم.

به گزارش خبرنگار شهر، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در مراسم جان زندگی (ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا و بزرگداشت مقام زن  مادر) گفت: بیایید تجسمی از شهری که در آن زندگی می کنیم داشته باشیم به پل، پارک و خیابان ها نگاه کنیم و ببینیم زنان چه نقشی در ساخت آن داشتند پل طبیت را ببینید و جایگاه زنان را ببینید. همه جای دنیا وقتی نگاه می کنیم چند زن قوی و مدیر در طراحی شهر وجود دارند اما در اینجا حتی در سمینارهایی که مربوط به زنان است را مردان اداره می کنند .به گفته او این نشان می دهد که ما یک مشکل ساختاری داریم.

او افزود: ۵۰ درصد ساکنین شهرها یعنی زنان در همه دنیا درجه دو محسوب می شوند. ما در این چهار سال فعالیت در شورای پنجم متوجه شدیم که ساختار شهرداری و حوزه شهر به فکر  زنان و معلولان نبوده است.

او با اشاره به انتخاب اولین شهردار زن گفت: آن زمان یکی از همکاران خوشفکر ما هم می گفت برخی میخواهند شهردار شوند و  به ما می گویند ما از یک زن کمتریم؟! امروز خوشحالم که ۶ زن شورای شهر وقتی سخن می گویند کسی فکر نمی کند که آنها زن هستند و آنها هم فکر نمی کند که دیگران مرد هستند یعنی در واقع جنسبت مطرح نیست.

او اضافه کرد: من نمی گویم برخی به خاطر زن بودن پست بگیرند . در شرایط شایسته سالاری و در شرایطی که شهر به یک تخصص نیاز دارد و در احراز پست ها نباید تبعیض جنسیتی قائل باشیم. ما انتظارنداریم که به خاطر زن بودن امتیاز بگیریم و اما به همه این مدیران لایق مرد توصیه می کنم که وقتی می خواهید تصمیم بگیرید همه را ببینید و جنسیتی نگاه نکنید.

خداکرمی در بخشی از سخنان خود وقتی می خواست فعالیت های متعدد زنان در کنار فعالیتهای اجتماعی مانند نقش مادری و همسری سخن بگوید گفت دیروز با من تماس گرفتند و گفتند که همسرت حالش به هم خورده است و من کارهایم را رها کردم و به دنبال هل مشکل همسرم به بیمارستان رفتم وقتی این سخن را می گفت ترکید و احساساتی شد. و گفت با این همه برای جلسه کاری امروز صبح ضمن اینکه دغدغه های دیگری هم دارم شرکت کردم که امروز هم بعد از جلسه به اینجا آمدم که نشان دهم ما بانوان با وجود همه سختی ها مسئولیت های اجتماعی من هم عمل می کنیم.

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 8344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =