۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 8458

فجر انقلاب

محمود کلهری، شهردار منطقه ۵
فجر انقلاب

دهه فجر روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.

 حضور یکپارچه و متحد مردم در تمامی صحنه‌ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، آن چنان توان و قوتی ایجاد کرد که هیچ‌گونه امکانی برای مقابله با آن در اختیار رژیم شاه و اربابانش نبود.

اعتقاد به اسلام و موازین و ارزشهای آن و همچنین عشق به خاندان پیامبر و اسوه بودن آنان برای مردم و الهام از زندگی و شهادت آنان در راه خدا خصوصاً درس گرفتن از عاشورا در این پیروزی و انقلاب بزرگ مشهود بود. مردمی بودن در انقلاب‏های دیگر هم کم و بیش دیده می‏ شود، ولی در انقلاب اسلامی ایران این ویژگی بسیار برجسته‏ تر است.

در این انقلاب، بیشتر مردم به صحنه آمدند و خواستار سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برقراری نظام اسلامی شدند. نظامی، کارگر، کارمند، کشاورز، روحانی، دانشجو و معلم، همه و همه در این انقلاب سهیم بودند. این وجه از مردمی بودن انقلاب، شاخص است.

حالا و با گذشت سال ها این وظیفه بر دوش ماست تا یاد انقلاب را گرامی داشته و آرمان های مدنظر را بازگو کنیم.

شهرداری منطقه ۵ در این ایام الله برای زنده نگه داشتن حماسه مردم ایران در سال ۵۷ برنامه های متعددی را تدارک دید. برنامه های ویژه ای از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت و مسابقات و برنامه هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. همچنین اکران بنرهای تبلیغاتی، نصب پرچم های ایران و انقلاب، پاکسازی و امحای دیوارنویسی و... نیز انجام شد اما مهمترین برنامه ای که شهرداری تهران برای این ایام داشت برگزاری پویش مردمی آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد بود که با همت خیرین، هنرمندان، ورزشکاران و مردم شریف منطقه ۵ برای آزادی ۵۰ زندانی زن جرائم مالی اقدام شد تا در آستانه نوروز به آغوش گرم خانواده باز گردند.  

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 8458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =