۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 8510

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی

جمعیت زیاد تهران برای سرمایه گذاری فرصت است نه تهدید

کریدور پرجمعیت تهران – کرج - قزوین فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری
جمعیت زیاد تهران برای سرمایه گذاری فرصت است نه تهدید

شهر: جمعیت انبوه شهر های تهران، کرج، قزوین و شهر های حاشیه ای می تواند یک فرصت ایده ال برای این کریدور جهت جلب و جذب سرمایه گذاری باشد.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، یکی از دغدغه های اساسی سازمان های سرمایه گذاری را کمک به ایجاد منبع پایدار درآمد برای توسعه پایدار شهرها دانست و بیان کرد: در این راه باید از ظرفیت های موجود بهترین بهره را برد.

به گفته او؛ در حالی که امروزه خیل انبوه جمعیت در منطقه تهران بزرگ (تهران،کرج و شهرهای حاشیه ای) همواره یکی شاخصه های منفی مطرح می شود، اما در حوزه سرمایه گذاری می توان به دیده دیگری به آن نگریست و از آن فرصت ساخت.

بنار ادامه داد: امروزه تقریباً ۲۰ درصد جمعیت کشور در تهران، کرج، قزوین و شهرهای حاشیه ای این کلانشهرها جمع شده اند و این یعنی یک ظرفیت ایده آل برای سرمایه گذاری. ظرفیتی که شهرداری ها و شوراهای اسلامی کلان شهرها باید با استراتژی درست و برنامه‌ریزی مدون از این شاخصه در حال توسعه بهترین بهره را ببرند و از این حوزه برای جلب سرمایه گذاری با مشارکت مردم و سرمایه گذاران با هدف توسعه زیر ساخت شهری استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: وقتی چنین جمعیتی در منطقه ای محدود وجود داشته باشد و در حال توسعه هم باشد طبیعتا نیاز به توسعه زیرساخت ها از جمله توسعه زیرساخت های حمل و نقلی نظیر توسعه مترو، ایجاد LRT یا توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو BRT و نیز توسعه زیر ساخت های ابنیه و راه ها احساس می شود و همه اینها به معنای ایجاد یک ظرفیت عظیم برای جذب سرمایه گذاران خواهد بود.

بنار توضیح داد: بنابراین نیاز است با تشکیل کارگروه های فعال و در راستای سند جامع توسعه سرمایه گذاری در کلانشهرهای کشور برنامه های مدونی حول محور حوزه جمعیتی تدوین و به مرحله اجرا درآید تا جذب سرمایه گذاری برای ایجاد منابع درآمدی پایدار در راستای توسعه پایدار شهری ایجاد شود.

او این را هم گفت که: در حال حاضر سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران روابط بسیار خوبی با سازمان های مشابه در کلانشهرها داشته و امیدوار هستیم بتوانیم در سایه این روابط و همکاری خوب، بستر های مناسب سرمایه گذاری در کلانشهرها به ویژه تهران و کرج فراهم شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 8510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =