۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 8538

گزارش شهر از روند صدور پروانه در منطقه یک از سال ۹۰ تا ۹۹

تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید

تعداد پرونده های افزایش طبقه از ۸۴۷ در سال ۹۱ به صفر در سال ۹۹ رسید
تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید

شهر: مقایسه عملکرد صدور پروانه در منطقه یک شهرداری تهران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۹۹ حاکی از بهبود وضعیت در این حوزه است و نشان می‌دهد که تخلفات ناشی از صدور پروانه در بخش‌های مختلف کاهش چشمگیری داشته و حتی در بعضی بخش‌ها به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار شهر، شهردار تهران در بخشی از نشست خبری روز شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ از سروسامان دادن به حوزه شهرسازی و جامه عمل پوشاندن به وعده ها در این حوزه در این دوره از مدیریت شهری گفت و به مطلوب شدن وضعیت در بخش پرونده های دارای افزایش طبقه در سیستم شهرداری اشاره کرد. بررسی وضعیت صدور پروانه در منطقه یک به عنوان یکی از مناطقی که درصد قابل توجهی از ساخت و سازها را به خود اختصاص می دهد، سخنان حناچی را تصدیق می کند.

مقایسه عملکرد صدور پروانه در منطقه یک شهرداری تهران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۹۹ حاکی از بهبود وضعیت در این حوزه است و نشان می‌دهد که تخلفات ناشی از صدور پروانه در بخش‌های مختلف کاهش چشمگیری داشته و حتی در بعضی بخش‌ها به صفر رسیده است.

 بر اساس این گزارش تعداد پرونده های دارای افزایش طبقه از ۸۴۷ پرونده در سال ۹۱ به یک پرونده در سال ۹۸ و به صفر پرونده در سال ۹۹ رسیده است. همچنین بررسی تعداد طبقات مازاد در پروانه ها حاکی از این است که از مجموع ۲۸۳۳ طبقه مازاد با ۹۰۶.۳۴۵ متر مربع ، ۲۱۶۷ طبقه با مساحت ۷۶۹.۶۱۶ متر مربع در سال های ۹۰ و ۹۱ ساخته شده است و این درحالی است که این رقم در سال ۹۸ و ۹۹ تنها یک طبقه با مساحت ۱۱۹ متر مربع بوده است. علاوه بر این پرونده های توسعه بنا برابر با طرح جامع و بند ۲ - ۸ ضوابط شهرسازی و رعایت صندوق رعایت حقوق مجاورین در سال ۹۹ با توجه به بخشنامه و ابلاغیه مورخ ۲۰/۴/۹۸ صورتجلسه شورای معماری در خصوص توسعه بنا با کاهش قابل توجه به ۸ پرونده رسید.

 بر اساس این گزارش همچنین از ۵۰ پرونده دارای توسعه ثبت تجاری در منطقه یک تنها دو مورد مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۹ است. علاوه بر این تعداد پرونده های دارای تغییر کاربری نیز در این منطقه به صفر رسیده است و سه سال است که پرونده دارای کسری پارکینگ وجود ندارد و تنها یک پرونده در بخش تغییر کاربری تجاری و یک پرونده نیز در بخش تغییر کاربری اداری به چشم می‌خورد.

 بررسی آمارها نشان می‌دهد در حوزه پرونده های دارای تغییر مشاعات به سه بخش مسکونی، اداری و تجاری به ترتیب به صفر مورد در دو بخش اول و سه پرونده در بخش تجاری در سال ۹۹ تغییر پیدا کرده است. همچنین به گواهی آمارها در سایر بخش‌های باقیمانده در صدور پروانه در منطقه یک  نیز تغییرات مثبت دیده می شود به طوریکه از ۱۷۳ پرونده در سال ۹۱ به ۵۱ پرونده در سال ۹۹ رسیده است.

خبرنگار: علی سی پی

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 8538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =