رضایت شهروندان، ضمانت تداوم هوشمندسازی شهر است

شهر: شهردار تهران رونمایی از پروژه های جدید هوشمندسازی شهر را بسترسازی برای کاهش مراجعات مردم به شهر و سفرهای غیرضروری آنها دانست و گفت: ضمانت تداوم اجرای این خدمات نیز رضایت مندی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح شنبه-۲ اسفند- در آیین رونمایی از پروژه های هوشمندسازی شهرداری تهران گفت: امروز یکی از ابرپروژه های شهرداری تهران رونمایی شد. در تجربیات گذشته زمانی که بحث گشایش شبکه های تصفیه فاضلاب محلی بود وزیر نیرو اصطلاحی با نام سد مجازی به کار برد . ما امروز چند سد مجازی در شهرداری داریم و با رونمایی از این پروژه ها تعداد زیادی شریان اصلی و بزرگراه برای مقابله با این سدها ساخته ایم.

حناچی با اشاره به افزایش کارایی فضای نرم افزاری شهرداری تهران با گشایش این پروژه ها گفت: همچنین مراجعات مردم به شهر و سفرهای غیرضروری آنها کاسته می شود و به میزانی که این بخش ها فعال شود نیاز به مسیرهای جدید و سرمایه گذاری های سنگین تر خواهد بود.

شهردار تهران اضافه کرد: توانایی شهر و توانمندی شهر به واسطه توسعه این زیرساخت ها افزایش می یابد و بهره وری شهرداری از امکانات موجود بالاتر می رود . در عین حال که مجموعه مدیریت شهری تلاش می کند این مسیر را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

حناچی ادامه داد: امروزه هوشمندسازی شهرها یک الزام است و تهران هوشمند یک مگا پروژه است و همان طور که به مردم تهران و اعضای شورا قول داده بودیم این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

او افزود: داده محور کردن مدیریت شهری و ایجاد تحول دیجیتال در شهر تهران ، به  کارگیری فناوری های نوین و تحول دیجیتال مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و تحلیل کلان داده ها برای ارائه خدمات بهتر از اهداف شهرداری است. توجه به یکپارچگی خدمات و سهولت ارائه خدمات، نقشه راه شهرداری است و در این زمینه دولت هم همراهی خوبی می کند و بسیاری از سامانه ها را پشتیبانی می کند.

حناچی ادامه داد: شهرداری توجه ویژه به زیست بوم نوآوری شهری ، همکاری با استارت آپ ها و شرکت های فناوری را دنبال می کند و این مسیر را ادامه می دهد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که بسترهایی برای شکل گیری کسب و کارها در استارت آپ ها و شرکت های فناورانه تقویت شود.

پیروز حناچی با بیان اینکه رتبه شهرداری تهران در عرصه های رقابتی بهبود یافته و بهتر هم می شود گفت: رویکرد شهروند محوری و انسان محوری مانند سامانه ناشنوایان برای اعلام آتش سوزی از موضوعاتی است که شهرداری پیگیری می کند.

شهردار تهران تصریح کرد:  ضمانت تداوم اجرای این گونه سامانه ها نیز رضایت مندی شهروندان است.

۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 8701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =