برگزاری مراسم روز درختکاری با حضور ۴ عضو شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۹

مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور احمد مسجد جامعی، مجید فراهانی، شهربانو امانی و الهام فخاری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم مجید فراهانی عضو و رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسئله درختکاری، گسترش فضای سبز و حفظ باغات از موارد مورد توجه در شورای پنجم بوده است، گفت: با لغو مصوبه برج باغ ها که عملاً بیش از ۲ هزار باغ در کمتر از ۱۵ سال در شهر تهران از بین رفته بود، جلوی تخریب باغات باقیمانده شهر تهران گرفته شد.  


ضمن اینکه با اختصاص بودجه مستقیم، باغات شهر تهران تملک و حفظ شد و امروز نیز شاهد آن هستیم که در سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ پارک به فضای شهر تهران اضافه شده است.


فراهانی بیان کرد: در طول مدیریت شهری جدید این منطقه هر روز شاهد اجرای پروژه های مختلف و اتفاقات چشمگیری در توسعه و آبادانی آن بوده ایم.


 او ادامه داد: به همت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در برنامه و بودجه و برنامه سوم توسعه مصوب شد که سالانه ۱۰ درصد از بودجه مناطق کم برخوردار به سمت متوسط بودجه اضافه و ۱۰ درصد بودجه مناطق برخوردار کاهش و به سمت متوسط بودجه آورده شود.


 برهمین اساس نیز خوشبختانه بودجه منطقه ۱۹ به نسبت جمعیت به متوسط بودجه رسیده و نسبت به سالهای گذشته ۴۷۶ درصد افزایش داشته است.


فراهانی ابراز امیدواری کرد: فاصله منطقه ۱۹ با دیگر مناطق به حداقل کاهش یافته و شهر تهران در یک فضای آرام به رشد و توسعه متوازن دست یابد.  


 در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه نیز با اشاره به افزایش آلایندگی شهر تهران و در نتیجه بروز بیماری و مرگ و میر بر تعمیق و توسعه فرهنگ درختکاری به عنوان یک وظیفه همگانی تأکید کرد و این موضوع را از نان شب نیز واجب تر دانست.  


او با اشاره به ضرب المثل اینکه دیگران کاشتند و ما بهره بردیم گفت: وظیفه ما نهادینه سازی و ترویج این فرهنگ در میان عموم مردم و حتی فرزندانمان است.  


در این مراسم از چند تن از خانواده شهدا و جانبازان تقدیر شد و در ادامه نیز اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهرداری و شورایاران منطقه به همراه جمعی از رکاب زنان تیم دوچرخه سواری دامون به غرس نهال در فضای بوستان پرداختند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 9008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =