«نه به چهارشنبه سوری» با توجه به شرایط کرونا

نشست هم اندیشی مخاطرات شب چهارشنبه سوری با حضور نمایندگانی از سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر، به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، این نشست که در سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد، بر اهمیت همکاری و مشارکت سازمان ها و ارگان های مربوطه در چهارشنبه پایان سال با هدف کاهش مخاطرات جسمی تاکید شد، در این نشست نمایندگانی از معاونت خدمات شهری و محیط زیست، مرکز ارتباطات و امور بین الملل، حراست کل، سازمان آموزش های شهروندی شهرداری تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی و روابط عمومی آتش نشانی تهران حضور داشتند.

اعظم ابراهیمی، مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به آماده باش سازمان های زیر مجموعه این معاونت در در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، در شرایط بسیار حساسی هستیم و باید به چهارشنبه پایان سال، نه بگوییم و این در حالی است که بسیاری از مراسم هایی مانند سوگواری و ازدواج نیز به صورت مجازی برگزار می شود.

او اضافه کرد: سازمان ها و ارگان های امدادی باید در این روزها مشارکت بیشتری کنند و برای اطلاع رسانی می توان از طریق بیلبوردهای شهری، ایستگاه های مترو، اتوبوسرانی و ... موارد ایمنی را به گوش شهروندان رساند.

ابراهیمی با تاکید بر نقش مهم سازمان آتش نشانی در حفظ ایمنی شهروندان در چهارشنبه آخر سال گفت: مردم باید حتی در فضای باز هم فاصله ی اجتماعی را رعایت کنند و بر هیچ کس پوشیده نیست که سازمان آتش نشانی همواره دین خود را به مردم ادا کرده است و امید است شهروندان با رعایت موارد ایمنی، پایان سالی بی خطر را در کنار خانواده های خود سپری کنند.

در ادامه میررحیم حسینی مشاور رسانه ای مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران نیز با اشاره به انتشار مطالب آموزشی و کاربردی در حوزه ایمنی گفت: با توجه به فرصت محدودی که داریم،  آمار حوادث اعلام شده که تاکنون از شهرستان ها رسیده است، نشان می دهد که اوضاع نگران کننده است.

او افزود: تولید محتوا و انتشار مطالب آموزنده در آگاه سازی شهروندان اهمیت زیادی دارد و رسانه های دیداری و شنیداری  باید هشدارهای ایمنی درباره حوادث ناگوار چهارشنبه سوری را به اطلاع خانواده ها برسانند تا شاهد کاهش حوادث در این ایام باشیم.

نماینده سازمان آموزش های شهروندی نیز در این نشست درباره همکاری و مشارکت در این حوزه گفت: ما در سامانه  دانش آموزی شاد نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی در پیام رسان های مختلف مانند تلگرام، واتساپ و حتی صفحه اختصاصی در اینستاگرام برای آموزش های شهروندی اقداماتی انجام دادیم و آمادگی داریم این کار را ادامه دهیم.  

او اضافه کرد: در موضوع چهارشنبه سوری همه هنر ما باید مبتنی بر پیشگیری باشد و طرح شبکه آموزش در این راستا درست و دقیق عمل می کند ما تمام توان خود را در حراست کل شهرداری تهران برای تعامل و هماهنگی مستقیم با سازمان و ارگان ها به کار می بندیم و دست آتش نشانی تهران را برای این اقدام به گرمی می فشاریم و سالی پر از شادی و سلامتی برای هموطنان آرزومندیم.

در پایان این نشست مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران طرح پوستر نه به چهارشنبه سوری خطرناک را با وجود بحران کرونا با نمایندگان سازمان های حضور یافته به اشتراک گذاشت و بر انتشار آن در سطح سازمان ها و پایتخت تاکید کرد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 9058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =