۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 9143
بررسی درخواست وزارت دفاع برای بارگذاری در پادگان جی

شهر: تردد وسایل نقلیه سنگین در برخی از محله های منطقه ۹ وجود دارد که بعضی از کامیونها از کوچه های مسکونی عبور می کنند به همین دلیل ایجاد موانع و یا کم کردن عرض کوچه ها از طرح هایی است که برای ممانعت از عبور کامیونها از این محله ها در حال مطالعه است. 

سیدمصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره مشکلاتی که عبور کامیون ها در برخی محله های این منطقه به وجود آورده است، گفت: با وجود اینکه بخشهای زیادی از صنایع از شهر خارج شدند اما در بخشی نقاط هنوز کارخانجات صنعتی وجود دارند و بعضی از کارخانجات نیز با تغییر کاربری به انبار تبدیل شدند و به همین دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین را در این محله ها شاهد هستیم. بر همین اساس در بخشهایی که بعضی از کامیونها از کوچه های مسکونی عبور می کنند در حال مطالعه هستیم تا بتوانیم موانعی بگذاریم یا عرض خیابان و کوچه را کم کنیم که مانع عبور کامیون ها از این نقاط مسکونی شود.

او درباره صاحبان ماشین های سنگینی که ساکن منطقه هستند، نیز اضافه کرد: بحث ورود صاحبان کامیون ها موضوع دیگری است و از آنجایی که کامیونها از ساعاتی در شب می توانند وارد محدوده شهری شوند بنابراین خودروهای خود را جلوی در منازل پارک می کنند. جلوگیری از این کار در سطح تصمیم گیری منطقه نیست و باید قوانینی وضع شود تا محدود کننده این افراد باشد. احداث پارکینگ برای این افراد نیز نیاز به زمین دارد و منطقه با کمبود زمین مواجه است و علاوه بر این ایجاد بوستان و فضای سبز در صورت وجود زمین در اولویت است، با این حال اما اگر قانون و جبر برای صاحبان کامیونهای ساکن منطقه وجود نداشته باشد، حتی در صورت ساخت پارکینگ نیز کامیون را جلوی در منزل خود پارک می کنند.

چاره ای جز خروج فرودگاه از شهر وجود ندارد

او درباره مشکلاتی که فرودگاه مهرآباد در این منطقه ایجاد کرده عنوان کرد: از ابتدا باید مراقبت می کردیم که در اطراف فرودگاه ساخت و ساز نشود و جمعیت ساکن نشود اما به دلیل سیر مهاجرت های ناگهانی به تهران این اتفاق افتاده و در حال حاضر که شهر فرودگاه را در برگرفته چاره ای جز خروج فرودگاه از شهر وجود ندارد، البته ارگان ها و نهادهای مختلف در فرودگاه مهرآباد حضور دارند که جابجایی همه صنایع مربوط به آنها دشوار است. همچنین اگر فرایند تکمیل فرودگاه امام خمینی ره به نقطه مطلوب می رسید می توانست بخشی از خدمات مهراباد را پوشش دهد و انتقال راحت تر صورت می گرفت. با شرایط فعلی تنها کار قابل انجام برای کاهش آلودگی های صوتی و زیست محیطی ، درختکاری در پایگاه یکم شکاری است که انجام شده است.

حل مشکلات ترافیکی میدان فتح با اتصال آن به اتوبان یادگار

موسوی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اتصال اتوبان فتح به یادگار با بیان اینکه در حال حاضر بزرگراه یادگار به یک خیابان منتهی می شود، توضیح داد: در ابتدا قرار بود این بزرگراه به سمت جنوب ادامه پیدا کند که این طرح به دلیل اینکه باید بخش عظیمی از بافت مسکونی شکافته می شد، کنسل شد اما طرح جدید بدین صورت است که اتوبان یادگار به سمت میدان فتح ادامه پیدا کند و در آنجا به اتوبان فتح متصل شود. در این مسیر محدوده پادگان جی را داریم که بزرگراه از زیر پادگان عبور می کند و بخشی از پادگان که پیش از این تملک شده قرار است به بوستان دوستدار کودک تبدیل شود که در واقع بخش هایی از این بوستان روی بزرگراه قرار می گیرد. این پروژه، پروژه بزرگی است که می تواند گره ترافیکی میدان فتح و مشکل انتهای بزرگراه یادگار را بر طرف کند که البته به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی فعلا در اولویت نیست.

مذاکره با وزارت دفاع برای تبدیل پادگان جی به فضای سبز

شهردار منطقه ۹ همچنین درباره وضعیت پادگان جی با بیان اینکه حدود ۳۷ هکتار از این پادگان مربوط به وزارت دفاع و ۲۶ هکتار متعلق به ارتش است، گفت: عمده پهنه پادگان جی S است و پهنه G که مربوط به فضای سبز است در آن کمتر دیده شده است. ارتش در این محدوده مجموعه های ورزشی دارد که برای مردم نیز قابل استفاده است بنابراین درباره محدوده مربوط به ارتش دغدغه چندانی وجود ندارد.

او با بیان اینکه با وزارت دفاع مذاکراتی در حال انجام است تا توافقی جهت تبدیل پادگان به فضای سبز انجام شود، افزود: البته وزارت دفاع نیز خواسته هایی برای بارگذاری و ساخت وساز دارد که البته باید در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 9143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =