تهران نیازمند باغبانی و درخت‌داری گسترده است

شهر: سخنگوی دولت معتقد است شهردار کنونی به تهران سرسبزی اعطا کرده و علت آنهم مدیریت او زیرسایه بی توجهی به هر چیز غیر از مطلوبیت تهران است.

به گزارش خبرنگار شهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت در آیین بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج)، با اشاره به هفته درختکاری، گفت: درخت نماد زیست و آبادانی است. ما نیازمند یک باغبانی و ‌درخت داری گسترده هستیم. چرا نمی‌گویم باغداری؟ مفهوم باغداری یعنی کسب و کار اما بطن باغبانی به نوعی نگهداری و نگهبانی است. جامعه امروز باید باغبان یکدیگر باشد. شهروندان تهرانی باید به نوعی زیست اجتماعی-مهربانی را کنار یکدیگر داشته باشند.

او با بیان اینکه امروز به همت شهردار تهران فاز چهارم طرح ساماندهی درختان خیابان ولیعصر اجرا می‌شود، افزود: همه تهرانی‌ها در خیابان ولیعصر (عج) خاطرات فراوانی دارند. باید نهال‌های مهربانی، مسئولیت پذیری و در کنار یکدیگر بودن در شهر تهران کاشته شود.

به گفته ربیعی؛ تهران باید زیست پذیر باشد و بخشی از این زیست به محیط زیست یعنی کاشت درخت برمی‌گردد. مهم‌تر از این زیست، زیستی است که در کنار سختی‌ها و مشکلات، شهروندان و مسئولان باید کنار هم داشته باشند. سخنگوی دولت در پایان، تأکید کرد: مدیریت آقای حناچی به شهر تهران سرسبزی اعطا کرده است و اعتقاد دارم که ایشان به آرامی درحال پیشبرد اهداف به دور از نگاه به هیچ چیز دیگری جز تهران، است.

استراتژی مدیریت شهری پنجم افزایش کیفیت زندگی شهروندان است

محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه مراسم بیان کرد: مدیریت شهری دوره پنجم برخلاف همه مشکلات، محدودیت‌های جدی مالی و بدهی‌های انباشته به ارث رسیده، تلاش کرد که استراتژی خود را به سمت کیفیت زندگی یعنی ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان ببرد.

او با بیان اینکه در همین راستا برای حفاظت از درختان گام‌های بسیاری برداشته شده است، توضیح داد: مصوبه برج-باغ در تهران لغو شد و این اقدام به معنی حفظ و صیانت از باقی مانده باغات تهران است. همچنین در مناطق فرسوده و غیربرخوردار شهر تهران، حدود ۲۰ باغ مهم تملک شد. طرح موضعی صیانت، حفاظت و ساماندهی از مهمترین باغات شهر تهران یعنی کن، فرحزاد و سوهانک اجرا شد. دراین دوره مدیریت شهری، حفظ و صیانت از هزار و ۷۰۰ هکتار باغات کن و ۲۱۱ هزار هکتار باغات فرحزاد در یک فرآیند کارشناسی مصوب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: چنارهای خیابان ولیعصر (عج) برای ثبت ملی و جهانی این خیابان با هویت، نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 9186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =