اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی

شهر: با همکاری شهرداری و دولت ۱۰ هزار تاکسی تهران نوسازی می شود.

به گزارش شهر، سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح شنبه-۲۳ اسفند-در آیین امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو ضمن اشاره به ساخت یک رام قطار ملی گفت: رونمایی از یک رام قطار با حضور رئیس جمهور در فروردین ۱۴۰۰ طبق برنامه ریزی معاونت علمی ریاست جمهوری اتفاق خواهد افتاد. امروز دو ایستگاه یادگار امام (ره) و شهید ستاری، در خط ۶ مترو تهران واقع در غرب افتتاح می‌شود. عملیات اجرایی این ایستگاه‌ها از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

او درباره سه تفاهم نامه امروز توضیح داد: از طریق تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور، قراردادی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان (۶۰۰ میلیارد تومان کمک از دولت) به منظور نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران منعقد می‌شود. سالانه نزدیک به دو هزار دستگاه تاکسی نوسازی می شود این درحالیست که شهر تهران ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده دارد. اگر علاوه بر این ۱۰ هزارتا، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی دیگر از طریق منابع داخلی شهرداری در سال ۱۴۰۰ نوسازی شود، اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.
هاشمی در ادامه گفت: ۴۱۳ میلیار تومان مبلغ تفاهم نامه اورهال ۳۱ رام قطار است که سهم سازمان برنامه و بودجه، شهرداری تهران و صندوق کارآفرینی امید در قالب تبصره ۱۸ لحاظ شده است. برای اولین بار است که شهرداری تهران از تبصره ۱۸ و ۱۹ استفاده می‌کند. از تبصره ۱۹ برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز استفاده می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره تفاهم نامه ۱۰۵ دستگاه واگن مترو، بیان کرد: قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن مترو میان شرکت واگن سازی تهران و مجموعه مترو منعقد می‌شود. مبلغ این قرارداد حدود ۳ هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری تهران است. 
به گفته هاشمی؛ مدیریت شهری در ۱۳ ماه گذشته، ۱۳ ایستگاه مترو به بهره برداری رسانده است که در تاریخ شهرداری تهران بی سابقه بشمار می‌رود.

او با اعلام اینکه اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ دچار مشکل شده است، افزود: عمده تلاش‌ها برای خرید اتوبوس واگن و افتتاح ایستگاه‌ها از طریق اوراق مشارکت اتفاق می‌افتد.  ۱۸۵۰ میلیارد تومان از اوراق مربوط به مترو و ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به اتوبوسرانی است. مدیریت شهری تنها ۶ روز فرصت دارد که موافقت بانک مرکزی را اخذ کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای این دو ایستگاهی که امروز افتتاح می‌شود، جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با توجه به شرایط سخت‌ اقتصادی برای دولت و شهرداری‌، کار بزرگی انجام شده است. هرکدام از این ۱۳ ایستگاه حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 9199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =