استقرار ٣٥٠٠ آتش نشان در ١٠٠٠ نقطه تهران

شهر:سه هزار و ٥٠٠ آتش نشانان از ساعت ۱۵ سه شنبه در هزار نقطه تهران استقرار خواهند یافت و در صورت بروز حادثه خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلال ملکی ، سخنگوی آتش نشانی تهران با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری گفت: با توجه با ووود انواع ترقه و امثال آن در مراسم جشن چهارشنبه آخر سال ، این مراسم جایگاه جشن خود را دیگر مثل سال های قبل ندارد و ما در سه شنبه های آخر هر سال شاهد مصدومیت و تلفات جانی تعداد زیادی از همشهریان هستیم و به همین مناسبت از همه هموطنان می خواهم دستکم به خاطر بیماری کرونا مراعات کنند اگر سال های قبل صرفا نگران مصدومیت ها بودیم الان علاوه بر مصدومیت ها نگران انتقال کرونا به خصوص نوع جهش یافته آن در دور همی ها و تجمع ها هستیم.

او افزود: می دانیم که همه شهروندان، ماه هاست که به خاطر بحران کرونا، دور همی و جشنی نداشته اند با این حال تقاضا می کنیم به خاطر قطع زنجیره کرونا و خستگی همکاران کادر درمان و همکاران من که در ضدعفونی معابر نقش داشتند به خاطر جشن کوتاه مدت چند ساعته با شرایطی مواجه نشویم که در هفته های آینده با افزایش شیوع بیماری کرونا مواجه شویم.

ملکی گفت: درخواست من از مردم این است که مثل سال گذشته که همکاری بسیار خوبی داشتند امسال هم پای کار ایمنی شهر خود باشند و توقع این است که جشنی صورت نگیرد یا اگر می خواهند دور هم داشته باشند، جمع کوچک و خانوادگی را در داخل منزل بگیرند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با بیان این که «سازمان آتش نشانی مثل سال های گذشته تمهیداتی اندیشیده و استقرارهایی دارد.» گفت: در شب چهارشنبه آخر سال سه هزار و ۵۰۰ آتش نشان عملیاتی خدمت رسانی می کنند و نیمی از این آتش نشانان شیفت و نیمی هم به خدمت فراخوانده شده اند. در واقع دو سوم کل پرسنل در هزار نقطه با احتساب ۱۳۳ ایستگاه ها در میادین و اماکن شلوغ و پر تردد مثل پارک ها و بوستانها با خودروهای عملیاتی حاضر خواهند بود.

او اضافه کرد: از ظرفیت خودروهای عملیاتی شهرداری و تانکرها و خودروهای واتر جت هم در صورت نیاز و بروز حوادث استفاده خواهد شد استقرار نیروهای عملیاتی آتش نشان این استقرار از ۱۵ عصر آغاز می شود و تا زمانی که آن محدوده حاکم شود و به صلاحدید فرمانده آن اکیپ حضور خواهند داشت.

او در با بیان این که چهارشنبه امسال هم تقاضا داریم که از دور همی پرهیز کنند . گفت: آتش نشانی تهران برای تسهیل فعالیت نیروهای آتش نشان، با توجه به ازدحام و ترافیک پایان سال، به صورت گسترده در شهر استقرار خواهد یافت تا خدمات بهتر ارائه دهد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 9279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =