۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
کد خبر: 9282

بهار ۱۴۰۰ و تهرانی که تازه می شود

محمود کلهری، شهردار منطقه ۵
بهار ۱۴۰۰ و تهرانی که تازه می شود

در آستانه بهار ۱۴۰۰ هستیم و روزهای پایانی اسفندماه را سپری می کنیم. روزهای کوتاهی که به زودی به ۳۰اسفند می رسد تا کنار سفره هفت سین دعای یا مقلب القلوب و الابصار را بخوانیم و بهار را به همراه ورود به قرنی تازه جشن بگیریم.

اگرچه  سال ۱۳۹۹ سال سختی برای همه ما بوده اما از ۱۰۰ سال پیش که قرن کنونی آغاز شد تا هم اکنون که در روزهای پایانی خود به سر می برد ایران و تهران تحولات چشمگیری در عرصه های مختلف داشته و سبک زندگی شهری هیچ شباهتی به روزهای ابتدایی قرن کنونی ندارد. این تحولات با سرعت بیشتری در پیش است که می طلبد در قرن جدید با رویکرد و نگاهی تازه ایران و تهران ۱۴۰۰ را بسازیم. از بلدیه تا شهرداری همیشه به دنبال ساختن شهری خوب بودیم اما چند سالی است که رویکرد شهرداری تهران شعار"تهران شهری برای همه " است و قطعا در قرن جدید و تهران ۱۴۰۰ نیز به این سمت حرکت خواهد شد.

از مدت ها قبل طرحی برای تهران در شهرداری تدوین شد که دورنماهایی برای پایتخت در سال ۱۴۰۰ رقم خورده تا در قرن جدید کمتر با مشکلات گذشته روبرو باشیم و سنت و مدرنیته را در پایتخت قرن جدید در کنار هم مشاهده کنیم. در طرح تهران ۱۴۰۰ به منظور زمینه سازی برای شکوفائی شهر تهران، برون رفت از بحران های مزمن نظیر آسیب های اجتماعی، جبران عقب ماندگی ها، ایجاد حرکت اجتماعی و شور و نشاط عمومی‌، امید به آینده و ارتقا همه جانبه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی‌ ، توریسم، کارآفرینی و بالاخص تجربه ای بهتر برای زندگی‌ شهری برنامه ریزی هایی شده است.

یکی از بخش های کمتر دیده شهر تهران، محرومان و افراد بی سرپناه هستند. باید بپذیریم که محرومان هم حقی در شهر دارند و باید آنها را ببینیم.باید برای نشاط و شادابی جامعه تلاش کنیم به فکر توسعه مسیرهای دوچرخه سواری باشیم و از همه مهمتر بدانیم که شهروندان نقش مهمی در ساختن شهر و محل زندگی خود دارند و تعامل با شورایاران را بیشتر کنیم.

تهران در قرن جدید باید شهری باشد که که در آن کیفیت زندگی، رسیدن به حال خوب، افزایش امید و همبستگی اجتماعی ارتقا یابد و هر شهروندی از زندگی در آن لذت ببرد. تهران قرن جدید باید بیش از همیشه شهری برای همه باشد.

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
کد خبر: 9282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =