۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت ۳ ایستگاه جدید مترو

شهر: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم بهره برداری از ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷، اعلام کرد که هزینه ساخت این سه ایستگاه حدود هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شهر، سه شنبه -۲۶ اسفند ۱۳۹۹- علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در «افتتاحیه مجازی ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷  و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس‌های شهری»، بیان کرد: همه فعالیت‌هایی که می‌بایست منجر به افتتاح می‌شد، آماده بهره برداری است.

او ضمن تشکر از تمامی پیمانکاران و مشاوران مربوطه و همچنین قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت این سه ایستگاه در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران، گفت: مجموعه مترو در این چند روز اخیر، زحمات شبانه روزی برای افتتاح سه ایستگاه مترو تربیت مدرس، آهنگ و شهید اشرفی اصفهانی داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ هزینه ساخت سه ایستگاه مذکور، حدود هزار میلیارد تومان برای مدیریت شهری بوده است.

۲۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت ایستگاه مترو آهنگ

شهریار افندی زاده، مشاور عالی معاونت حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم «افتتاحیه مجازی ایستگاه‌های مترو شهید اشرفی اصفهانی، تربیت مدرس و آهنگ»، درباره هزینه های ساخت و بهره برداری از ایستگاه آهنگ، گفت: هزینه کلی انجام شده برای این ایستگاه حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به عملیات ساختمانی و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به تجهیزات مکانیکی و برقی است.

او با بیان اینکه ایستگاه آهنگ در عمق ۲۶ متری با ۱۶۰ متر سکو جزو یکی از ایستگاه‌های بسیار زیبا در منطقه جنوبی تهران بشمار می‌رود، افزود: خط ۷ مترو جزو یکی از طولانی‌ترین و مهم‌ترین خطوط مترو است که ۲۷ کیلومتر از میدان تختی تا میدان صنعت طول دارد.

به گفته افندی زاده؛ این ایستگاه از معماری بسیار زیبایی برخوردار بوده و دسترسی خوبی را در محلات شهید محلاتی و آهنگ ایجاد می‌کند.

مشاور عالی معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امید است که در سال‌های آینده مدیریت شهری ایستگاه‌های مترو بیشتری را برای رفاه شهروندان به بهره برداری برساند، گفت:
با تلاش و کوششی که شهرداری تهران در زمینه ساخت ایستگاه‌ها و افزایش بهره وری سیستم مترو دارد، گام‌های مهم و جدیدتری در جهت رضایت شهروندان تهرانی برداشته خواهد شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 9291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =