اجرای پروژه های اقدامی موثر در ارتقای کیفی زندگی شهروندان در سال ۱۳۹۹

شهردار منطقه ۲۰ در آخرین جلسه شورای معاونان و مدیران این منطقه بر رعایت اخلاق و حرفه ای گرایی، توجه به رعایت عدالت و انصاف در کارها و پیشبرد فعالیت ها در راستای توسعه محلات و رضایتمندی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل  از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد مدیران این منطقه در اجرای پروژه های کوچک مقیاس و شاخص منطقه، گفت: منطقه ۲۰ به واسطه هویت خاص و پیشینه تاریخی ری متفاوت از سایر مناطق است و فعالیت های انجام شده برنامه محور و با رعایت سبک زندگی اسلامی بوده و می بایست در سال ۱۴۰۰ نیز این روند با رعایت اصول شهروند مداری انجام شود.

افشار گفت: با همکاری تمامی مدیران و پرسنل این منطقه در راستای تحقق الگوی مشارکتی توسعه محلی ۱۱۰ پروژه کوچک مقیاس و توسعه ای با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ اجرایی شده است که چشم انداز روشنی را برای توسعه محله و افزایش کیفیت زندگی شهروندان به دنبال دارد.

او با اشاره به اهمیت نقش شورایاران در تعامل با شهروندان و شهرداری در پیشبرد پروژه های توسعه محلی گفت: اجرای پروژه های کوچک مقیاس می تواند تحولی بزرگ در محلات ایجاد کند و تاثیر بزرگی در حل مشکلات و نیازمندیهای محلات و کسب رضایتمندی شهروندان دارد و می بایست در سال آینده نیز با جدیت انجام شود.

شهردار منطقه با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی معاونت های اجرایی با کارگروه ها و شورایاران و نیاز سنجی و بررسی روند بودجه ۱۴۰۰ محلات ادامه داد : اهمیت برنامه ریزی متناسب با منابع ملاک یک اقدام خوب است و با اولویت بندی نیاز واقعی مردم برآورده می شود.

شهردار منطقه با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در اجرای این پروژه‌ها، رفع نیازهای واقعی و ضروری شهروندان است، معبرسازی، بهسازی معابر، مناسب سازی پیاده روها، پاتوق محله، بازپیرائی و تجهیز بوستان ها، نصب کفپوش و خرید وسایل بازی کودکان در بوستان ها، مرمت سرویس های بهداشتی، آرام سازی ترافیکی، رنگ آمیزی و نقاشی دیواری را از جمله پروژه های توسعه محلی این منطقه عنوان کرد.

او با بیان اینکه پروژه های توسعه گردشگری تاثیرات مثبتی در جذب گردشگر، رونق اقتصادی و ارتقاء کیفی زندگی شهروندان دارد اظهار داشت: زون (قسمت) گردشگری ری که در کانون آن مرقد شیخ صدوق و پیرامون آن قبرستان ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و چشمه علی قرار دارد، به عنوان طرح‌های موضعی و موثر در رونق اقتصادی ری محسوب می‌شود که می بایست در سال ۱۴۰۰ پیگیری شود.

افشار احداث پروژه های مشارکتی شهربازی بوستان های خانواده و دانش و پروژه ری لند و احداث بوستان های زیتون، فاز دوم توسکا و مینیاتور، پیاده راه مسیر بقعه بی بی شهربانو را از جمله پروژه های مهم و بسیار قابل اهمیت در این منطقه برشمرد.

او با اشاره به اینکه با احداث چند بوستان و پاتوق محلی، گام موثری در راستای افزایش سرانه های فضای سبز و تفرجی انجام شده است اظهار داشت: با افزایش تعداد بوستان ها از ۱۷۶ به ۱۸۴ مورد در دو سال گذشته و کاشت بیش از ۵۰ هزار اصله نهال در عرصه های جنگل کاری، سرانه فضای سبز این منطقه از ۶/۱۷ مترمربع در سال ۱۳۹۸ به ۴۳/۱۹ مترمربع در سال ۱۳۹۹ ارتقاء یافته است.

این گزارش حاکی است در آخرین جلسه شورای معاونین و مدیران این منطقه ضمن اعطای احکام دستیاران شهرداری منطقه ۲۰، از عملکردهای برتر مدیران ادارات  همچنین همکاران بازنشسته در سال ۹۹ تقدیر شد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 9304

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =