رونمایی از فاز نخست سامانه جامع گردشگری با حضور شهردار تهران

شهر: شهردار تهران از فاز نخست سامانه جامع هوشمند نقشه گردشگری تهران رونمایی کرد . این سامانه با هدف خدمات دهی به گردشگران راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین رونمایی از فاز نخست سامانه جامع نقشه گردشگری تهران بر نقش تسهیلگر این سامانه برای گردشگران تاکید کرد و گفت: این سامانه باید طوری باشد که یک گردشگر وقتی به تهران آمد بتواند با استفاده از آن، هم نقاط مختلف تفریحی ، فرهنگی و قدیمی تهران را بیابد و هم بتواند خدماتی مانند خرید بلیط و رزرواسیون را انجام دهد.

حناچی افزود: این سامانه با معرفی مراکز فروشگاهی معتبر می تواند حتی به خرید کالاهای فرهنگی گردشگر نیز کمک کند.

او پیشنهاد داد که در این سامانه قسمتی طراحی شود که گذشته و حال نقاط مختلف تهران را از یک زاویه نشان دهد؛ مثلا گذشته و امروز ارگ ، تا بتوان وضعیت را مقایسه کرد.

او همچنین بر ارائه مطالب و اطلاعات به زبان های انگلیسی و عربی تاکید کرد.

در این مراسم مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز گزارشی از روند طراحی و راه اندازی این سامانه ارائه کرد و گفت: تلاش کردیم این سامانه در 238 مین سالگرد پایتخت شدن تهران رونمایی شود.

او تاکید کرد که این سامانه در گام های بعد به زبان های انگلیسی، عربی و چینی مطالب خود را عرضه خواهد کرد. او گفت: در این سامانه می توان به صورت مجازی به مراکز موزه ای و قدیمی تهران مثل کاخ گلستان سفر کرد، با دوربین در آن سیاحت کرد در حالی که به صورت صوتی و تصویری توضیحات لازم هم به مخاطب ارائه می شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 9344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =