سلاح جنگی در نوروز ۱۴۰۰ ابزار جشن و تحول شد

شهر: عضو شورای شهر گفت: برج آزادی یکی از مکان هایی است که همواره در مناسبت های مختلف پیام جشن و شادی از آن اعلام شده است.

زهرا نژادبهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تمجید اقدام مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران در شلیک توپ های مشقی در تحویل سال ۱۴۰۰، گفت: اعتقاد من این است شلیک توپ در زمان تحویل سال احساس خوبی به مردم داد که حاکی از تحویل سال به سنت تهران قدیم بود.

 رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: این انتظار از مدیریت شهری پایتخت می رفت که تحویل سال ۱۴۰۰ را با شکل و شمایلی متفاوت ایجاد کند زیرا ایران در صد سال گذشته فراز و فرودهای متعددی داشته بود و باید تصریح کنم که استفاده از توپ و ساز و دهل در تحویل سال و نوروز دارای پیشینه است.

نژاد بهرام در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به شلیک توپ در محوطه برج آزادی تاکید کرد: تحویل سال ۱۴۰۰ با شلیک توپ اگر با تایید سازمان میراث فرهنگی و فرمانداران ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد خالی از هرگونه مشکل است و به اعتقاد این اقدام (تحویل سال با شلیک توپ) با اخذ تمام مجوزهای لازم انجام شد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی صوتی فرودگاه مهرآباد و تعمیرگاه موتور جت در مجاورت میدان آزادی گفت: تعمیرگاه موتور جت مجاور میدان آزادی موجب رنجش اهالی و ساکنان شهرک اکباتان شده است و به همین منظور برای حل این مشکل در دو نوبت با مقامات نظامی مکاتبه کردم.

نژاد بهرام تصریح کرد: منتقدان به این پرسش پاسخ دهند که چطور صدای تعمیرگاه موتور جت برای برج آزادی زیان آور نیست اما صدای شلیک توپ های مشقی تحویل سال ۱۴۰۰ زیان اور است؟ اگر به این شکل بخواهیم برخورد کنیم نباید فراموش کنیم میدان آزادی از جمله مکان هایی است که همواره نورافشانی و آتش بازی در آن انجام می شود.

او ‌ادامه داد: یکی دیگر از نقاط مثبت شلیک توپ در زمان تحویل این بود که توپی که نماد جنگ و تخریب است پیام آور تحویل سال نو شد.

۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 9369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =