صادرکننده واکسن کرونا می شویم

شهر: وزیر بهداشت گفت: در عرصه تولید واکسن به یکی از کشورهای مهم منطقه و یکی از محورهای اصلی تولید واکسن و صادر کننده آن تبدیل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در  مراسم جشن ملی پرچم ضمن تبریک روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم دوره‌های مختلف این کشور را تقسیم بندی کنیم به دوره های قبل از اسلام، بعد از اسلام و بعد از انقلاب اسلامی می رسیم اما جفاست اگر مقاطع قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را در نظر نگیریم ، گفت: در تمدن های بزرگ جهان، کشورهایی بعد از تسلط اعراب با فرهنگ و زبان گوناگون به وجود آمدند اما ایران با تکیه بر فرهنگ ناب،  زبان و نوروز باستانی خود را حفظ کرد همانگونه که عید فطر و غدیر را نگه داشته است.
او  با بیان اینکه ۱۲ فروردین سال ۵۸ ،  استقلال، آزادی و رشد روز افزون این سرزمین را به دنبال داشت، افزود: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دستاوردهایی در حوزه سلامت بود؛ در قبل از انقلاب میزان مرگ و میر کودکان و زنان (در دوران زایمان و بارداری)۱۰ برابر امروز بود، میزان واکسیناسیون در کشور  حداکثر ۲۰ درصد بود و علاوه بر این مراکز درمانی نیز بسیار محدود بود اما امروزه در همه نقاط کشور خانه بهداشت و سلامت دایر است. 
نمکی ادامه داد: همچنین  در یورش سنگین کرونا، بیماری را سرگردان در اطراف بیمارستان نداشتیم و  در مدت کمتر از ۶۰ روز از واردکننده ماسک و تجهیزات به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شدیم.
وزیر بهداشت در پایان گفت: در عرصه تولید واکسن به یکی از کشورهای مهم منطقه و یکی از محورهای اصلی تولید واکسن و صادر کننده آن تبدیل خواهیم شد.
 در جشن ملی پرچم که در اراضی عباس آباد تهران برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار تهران، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مجید فراهانی از اعضای شورای شهر ، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و جمعی از سفرای کشورهای مختلف حضور داشتند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
کد خبر: 9487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =