ارتقای هویت محله ای و تقویت هویت مکانی

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، گفت: کوچه های دوستی به عنوان یکی از پروژه های تهران ۱۴۰۰ در منطقه با هدف بهره مندی از مشارکت زنان و کودکان در اداره شهر، با استقبال و رضایت شهروندان همراه بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، شهردار این منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح به دنبال بازآرایی کوچه‌های شهر تهران با بهره‌گیری از هنر و مشارکت زنان در استقبال از نوروز ۱۴۰۰ بود تا روح زنان را که مملو از شادی و نور نشاط و حیات و امید است، از خانه‌ها به کوچه‌ها توسعه دهد و کوچه‌ها به مثابه ادامه خانه تعریف شوند، زنان و کودکان در راس این کار بوده‌اند و شهرداری نیز تلاش کرده است تا امکانات را فراهم کرده و منابع را در اختیار افراد قرار دهد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای حس تعلق شهروندی و ایجاد هویت یکپارچه برای محله های سطح منطقه است، با اجرای این طرح ایجاد امید، سرزندگی و نشاط در استقبال از تهران ۱۴۰۰ ادامه دارد و جلب و افزایش مشارکت اجتماعی زنان در امور محله از شاخصه های اصلی این طرح بود.

محمدمهدی پورآقایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در این باره گفت: این طرح با جامعه هدف خانواده، زنان و کودکان با همکاری ستاد راهبری مدیریت محله، دفاتر توسعه محلی، زیباسازی منطقه و شهرداران نواحی و ... با موفقیت در کوچه های سیدالشهدا (ع) و جلایری اجرا شد که استقبال و رضایت شهروندان را همراه داشت.

او ادامه داد: تحلیل ویژگی های محله و انتخاب موقعیت مکانی برای اجرای طرح کوچه های دوستی با توجه به نکاتی از جمله مکانی با معضلات مشخص فرهنگی و اجتماعی، مکان های باریک با بافت معماری آسیب دیده، مکانی که اهالی آن با یکدیگر مخالف و بیگانه اند، مکان هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و مکان های مورد درخواست شهروندان و ... انجام شده بود.

علیزاده مدیر اداره امور بانوان منطقه نیز با اشاره به استفاده از ظرفیت مشارکت شهروندان در اجرای این طرح گفت: استفاده از نمادها، حضور مفهومی رنگ در شهر، استفاده از شیشه شکسته-آینه شکسته-کاشی شکسته در جداره های کوچه، استفاده از گلدان گل در محیط کوچه، طراحی، نگهداشت و واگذاری باغچه ها و فضای سبز کوچه به مردم، استفاده از المان های ساده و در دسترس و کم قیمت به شیوه خلاقانه، به کارگیری اصول یکپارچگی، خلاقیت و تاثیرگذاری، تشکیل و تقویت هویتی یکپارچه برای هر کوچه از جمله نکات مهمی بود که در دستور کار قرار داشت.

مدیر اداره امور بانوان افزود: انتشار فراخوان و تبلیغات مجازی جهت معرفی پروژه برای شهروندان در سطح محله، ناحیه و منطقه، حضور فعال کارشناس مسئول در کلیه مراحل اجرای پروژه از شناسایی محله-کوچه تا اجرا و نظارت، پایش مستمر و کنترل و ارزیابی در حین اجرای پروژه جهت بهبود کیفیت برنامه و ... از جمله اقدامات این اداره در این ایام بود.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 9543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =