آموزش تفکیک پسماند به ۶۵ هزار شهروند

بیش از ۶۵ هزار شهروند جنوب شرق پایتخت سال گذشته با وجود بحران کرونا با اجرای طرح های خلاقانه و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از طریق ایجاد دسترسی های مجازی مباحث مدیریت پسماند را آموزش دیدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی در آشنایی بیشتر شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: با تلاش همکارانم در حوزه مدیریت پسماند ۶۵ هزار و ۹۹۵ شهروند شامل ساکنین واحد های مسکونی، دانش آموزان، اصناف تجاری، اداری، مراکز فرهنگی و سرایداران از این آموزشها بهره مند شدند.

او در ادامه طرح های ابتکاری منطقه و ابلاغی مرکز را  در سال گذشته برشمرد و افزود: پخش زنده برنامه های شاد و موزیکال در شبکه های مجازی، برگزاری ویژه برنامه هفته بدون نایلکس، اجرای طرح شنبه های بدون پسماند، جمع آوری شیشه های ساختمانی، برپایی غرفه الکتروکاپ برای جمع آوری پسماند های الکتریکی و الکترونیکی، استفاده از اپلیکیشن در جمع آوری پسماند خشک در غرف و سطح محدوده، اجرای ویژه برنامه نذر سبز در تره بار رضویه، خرید و توزیع مخزن تفکیک به بیمارستان خاص جنوب شرق، برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه آموزشگران و اهدای گل و گلدان به شهروندان در طرح استقبال از بهار از جمله این برنامه ها بوده است.

محمدی ادامه داد: طرح کاپ نیز با آموزش و توزیع مخزن از ساختمان شهرداری منطقه ۱۵ آغاز به کار کرد و در شهرک شاهد، خاورشهر و محله مظاهری که پیش از این نیز در طرح تفکیک زباله از مبدأ پیشرو بودند، به اجرا درآمد و تاکنون ۴ هزار ۲۶۰ خانوار در آن شرکت کردند.

 شهردار منطقه در پایان با اشاره به اینکه ۳۲ غرفه بازیافت سطح نواحی هفتگانه با هدف رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محل کار متصدیان  سال گذشته ساماندهی شد افزود: به منظور حفظ زیبایی بصری و نیز نگهداشت شهر نواقص و مشکلات احتمالی غرفه ها رفع و تمامی غرفه ها شستشو و  رنگ آمیزی شد.

او در پایان افزود: تا سال جدید با تداوم آموزش ها و مشارکت مردم در طرح کاپ، این طرح در محله های دیگر این منطقه نیز اجرایی شود.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 9548

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =