ایران متولی حوزه بازآفرینی شهری در سازمان کلانشهرهای جهان

شهر: بررسی «چشم انداز ها و چالش ها در بازآفرینی شهری» نقطه شروع اقداماتی است که شهرداری تهران در حوزه بازآفرینی شهری در متروپلیس انجام خواهد داد و متولی این مبحث در متروپلیس است.

به گزارش شهر،  برگزاری وبینار بین المللی «چشم انداز ها و چالش ها در بازآفرینی شهری» توسط شهرداری تهران-مرکز ارتباطات و امور بین الملل و سازمان نوسازی- و با همکاری سازمان کلانشهرهای جهان در ۱۸فروردین ماه برگزار خواهد شد.

با رشد شهرنشینی، حدود ۵۶درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و زاغه ها محل جدیدی برای زندگی این جمعیت هستند. همچنین تغییرات پیچیده اقتصادی – کالبدی درمناطق شهری باعث فرسودگی برخی از نواحی شهری در سراسر جهان به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته شده است. به همین دلیل است که شهرها به مداخلات برنامه های بازآفرینی شهری نیازمندند.

با توجه به عضویت ۱۴۰۰ شهر در سازمان کلانشهرهای جهان (متروپلیس) و نیاز به همکاری در قالب شبکه های موضوعی برای به اشتراک گذاشتن و بهره مندی از تجارب برتر، شهرداری تهران اولین وبینار خود را با موضوع «چشم انداز ها و چالش ها در بازآفرینی شهری» با همکاری متروپلیس برگزار خواهد کرد.

پیروز حناچی، شهردار تهران نائب رئیس متروپلیس است. سازمان کلانشهرهای جهان هر موضوعی را به یک نائب رئیس اختصاص داده و در همین راستا بازآفرینی شهری به تهران اختصاص یافته است. دبیرکل مترو پلیس، شهرداران شیراز و شهردار تهران در این وبینار حضور دارند. سازمان نوسازی شهرداری تهران با همکاری مرکز ارتباطات این وبینار را برگزار خواهند داشت.

بررسی «چشم انداز ها و چالش ها در بازآفرینی شهری» نقطه شروع اقداماتی است که شهرداری تهران در حوزه بازآفرینی شهری در متروپلیس انجام خواهد داد و متولی این مبحث در متروپلیس است.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 9557

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =