حناچی: بوستان ارتش احیای یکی از قدیمی ترین باغهای تهران است

شهر: شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که با حضور معماران و هنرمندان و ایجاد خلاقیت پادگان ۰۶ نیز مانند تپه های عباس آباد به مکانی برای گردشگری تبدیل شود. 

به گزارش شهر، پیروز حناچی ، شهردار تهران با گرامیداشت یاد امام راحل و قیام ۱۵ خرداد گفت: شهر تهران را در طول تاریخ با سه ویژگی می شناختند؛  ارتفاعات البرز، ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب که از دامنه های البرز جاری بود و دیگری چنارستان های وسیع که چنار امامزاده یحیی تنها یکی از آن چنارهاست. این مکان هم که در آن قرار داریم، یکی از باغ های باقیمانده در تهران است که به باغ سلطنت آباد معروف بود . این پادگان در پهلوی اول شکل گرفت یکی از قدیمی ترین برگ های شناسنامه ارتش است و شاید با ارزش ترین پادگانی است که به جهت وسعت و ارزش در کشور داریم بنابراین اتفاقی که امروز می افتد از این جهت بسیار اهمیت دارد. 
او ادامه داد: این پروژه به نفع شهروندان است و اگر پروژه ای را سیاستگذاران و سرمایه گذاران انجام دهند و نفع مردم را نبینند آن پروژه تبدیل به ناهنجاری می شود. 
حناچی با تشکر از ارتش برای همراهی با مردم گفت: قبلا انتقال پادگان های ۰۷ خرم آباد، پادگان ارومیه و ... را مشاهده کردیم که در سراسر کشور با بزرگواری و مذاکره به نتیجه رسید و این مسیر ادامه خواهد یافت. 
شهردار تهران به ۳۰ درصد سطح اشغال در محوطه این پادگان گفت: ۳۰ درصد سطح اشغال طبق توافق به دلیل وجود درختان کهنسال از ۳۰ درصد کمتر خواهد بود در بخش ۷۰درصدی هم با مرمت ساختمان های قدیمی و استفاده حداکثری از ساختمان های موجود استفاده می شود تا احداث جدیدی نداشته باشیم. امیدوارم با حضور معماران و هنرمندان با ایجاد خلاقیت اینجا هم مثل تپه های عباس آباد اینجا به مکانی برای گردشگری تبدیل شود. 
او افزود: تلاش می کنیم نگاه مان را عوض کنیم و به جای بارگذاری سنگین با اقتصاد مبتنی بر فرهنگ این زمینه را برای مردم فراهم کنیم که نفع این فضای فیزیکی به همه برسد و خوب است دوستان بدانند بارگذاری در این فضا از یک میلیون و ۶۰۰ هزار به ۶۳۰ هزار متر مربع کاهش یافته و این با همکاری ارتش و نظرات کارشناسی ماده ۵ و کمیته دبیرخانه شورا عالی بوده است .

به گفته شهردار تهران اتصال این مجموعه به مترو در مجاورت متروی صیاد محقق می شود .
حناچی ابراز امیدواری کرد که شهرداری با همکاری ارتش برای باز شدن پادگان جی  و پادگان تسلیحات در منطقه ۱۳ به توافق برسد و گفت: به زودی آرزوی شهید ستاری را در ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت محقق خواهیم کرد.

 بوستان ارتش حاصل ۱۰ سال مذاکره بود
پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران درباره توافق با ارتش برای تبدیل شدن پادگان ۰۶ به بوستان گفت:  این توافق حاصل ۱۰ سال مذاکره بوده است  و برای رسیدن به نتیجه تمامی نهادهای ذیربط همراهی کردن و این توافق نشان می دهد در صورتی که همه طرفین مذاکره مایل به توافق باشند می توان به نتیجه رسید .
شهردار تهران ادامه داد: مساحت این محوطه حدود ۴۹ هکتار است که طبق توافق ۳۴ هکتار آن به بوستان و فضاهای عمومی تبدیل می شود. 
حناچی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران درباره اجرای طرح ترافیک از امروز مجدداً آغاز شده است، گفت: هنوز گزارشی درباره تاثیر این اقدام بر ترافیک شهر تهران نرسیده است اما به نظر می رسد ترافیک مناطق مرکزی تهران قطعاً ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت.

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =