۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 9610

تصویب طرح ضابطه مندسازی ساختمانها در پایتخت

کدام ساختمان ها مشمول عوارض ۷ برابری می شوند؟

ساختمان سازی در تهران یکسال بیشتر شود مالک باید جریمه پرداخت کند
کدام ساختمان ها مشمول عوارض ۷ برابری می شوند؟

شهر: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: طبق قانون مالکان موظف هستند در طول یکسال ساختمان مورد نظر را بسازد. اگر به هر دلیلی ساختمان طی یکسال تمام نشد باید مجوز ساخت تمدید شود، در غیراینصورت مشمول عوارض ۷ برابری خواهند شد.

زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفتگو با شهر طبق مصوبه شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر ساخت ساختمانی طول بکشد باید جریمه ای ۷ برابری به شهرداری بپردازد، تاکید کرد: تهران با نابسامانی در کارگاه های ساختمانی روبرو و نیازمند ساماندهی این شرایط بود. پیش از این و از سال ۹۱ شهرداری با بخشنامه ها سعی در ساماندهی کارگاه های ساختمانی داشت اما این مشکل حل نشد و یک کارگاه ساختمانی در دوره طولانی در سطح شهر کار کرده و حتی اتفاق می افتاد که کار متوقف شود.

او افزود: موضوع کارگاه های ساختمانی در محله هایی با کوچه های باریک و پیاده روهای محدود بیشتر به چشم می آمد. به همین دلیل طرحی برای ساماندهی کارگاه های ساختمانی توسط شهرداری تهیه شد، در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته و در اختیار صحن شورای شهر قرار گرفت. امیدواریم با این مصوبه و دستورالعمل پیوست آن حوزه کارگاه های ساختمانی سامان دهی شود.

او با اشاره به این که متقاضی پروانه ساخت و ساز باید پروژه  را در زمان تعیین شده به اتمام می رساند، افزود: اگر کار ساخت و ساز ساختمانی طول بکشد باید عوارضی به شهر بپردازد چون برای شهر مزاحمت ایجاد می کند. مگر این که مشمول تطویل شده و مالک برای آن مجوز بگیرد. زمان ساخت و ساز به خواست مالک نیست بلکه باید در مدت محدودی ساخت و سازها به اتمام برسد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که جریمه ۷ برابری کارگاه های ساختمانی از یکسال به بعد اعمال می شود؟ گفت: جریمه نیست بلکه عوارضی است که کارگاه ها به شهر می پردازند. این عوارض به دلیل هزینه ای است که کارگاه ها به شهر تحمیل می کنند. طبق قانون مالکان موظف هستند در طول یکسال ساختمان خود را بسازد. اگر به هر دلیلی ساختمان طی یکسال تمام نشد باید مجوز ساخت تمدید شود، در غیراینصورت مشمول عوارض ۷ برابری خواهند شد.

بنا به این گزارش طرح «الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن سازی حصارکارگاهی در پروژه های ساختمانی» به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و طبق این مصوبه جریمه ۷برابری برای کارگاه های ساختمانی که مدت طولانی ساخته می شوند، در نظر گرفته شد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 9610

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =