ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، گفت:ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان در شرایط شیوع ویروس کرونا و مقابله با این بیماری در قالب پویش های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و در محلات نه گانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی با اعلام این خبر گفت: باید حال و هوای ماه مبارک رمضان را بر منطقه حاکم کنیم، در همین راستا پیام ها و آموزه های ماه مبارک رمضان بر روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح منطقه درج می شود و اجرای درست برنامه ها موجب اثرگذاری مثبت در روحیه شهروندان می شود.

او افزود: توجه ویژه به شرایط کرونایی و محدودیت های بهداشتی در اجرای برنامه ها، گسترش برنامه های اجرایی در سطح شهر و محلات و پرهیز از برنامه های تجمع محور، توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی-دینی، معنوی سازی فضاهای شهری با تاکید انس با قرآن، افزایش حس همدلی و توجه ویژه به آسیب دیده گان از بحران کرونا، ایجاد روحیه نشاط، شادابی و امید برای شهروندان و ... از اهداف مهم این ویژه برنامه ها است.

محمد مهدی پورآقایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره گفت: چاووش خوانی (حرکت کاروان جهت استقبال از ماه مبارک رمضان)، نقالی و مناجات خوانی در میادین و معابر منطقه، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در فضای مجازی (تولید محتوای فرهنگی و مذهبی شامل سخنرانی، مناجات در راستای ترویج معارف اسلامی و تربیت اخلاقی و دینی شهروندان، مسابقه کتابخوانی و پادکست با موضوع امام علی (ع)، مسابقه عکاسی به وقت سحر و افطار، ارسال فیلم و عکس از حال و هوای محله در این ماه عزیز و ...)، کارناوال شادی در میادین و معابر اصلی به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن (ع)، مراسم سنتی تعزیه خوانی در فضای مجازی، ویژه برنامه ماه خدا در حرم شهدای گمنام بوستان بهمن (برگزاری مسابقات قرآنی در فضای باز با حضور قاریان و داوران محلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی)، تهیه و توزیع ارزاق و بسته های معیشتی در بین خانواده های کم برخوردار در قالب کمک های مومنانه، کمپین #نور_امید، مسابقه های آیه های نور و ... از جمله ویژه برنامه هایی است که در این ماه مبارک در محلات نه گانه اجرا می شود.

هومن نویریان معاون منابع انسانی منطقه نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این گونه برنامه ها ادامه داد: ویژه برنامه هایی نیز برای کلیه ایثارگران شاغل در مجموعه در نظر گرفته شده که می توان به توزیع پک های بهداشتی و فرهنگی، برگزاری مسابقه مجازی سیره زندگی مولا علی (ع)، مسابقه مجازی عکاسی، مسابقات آنلاین قرائت و حفظ قرآن کریم، ختم قرآن به صورت جزء یا حزب خوانی و توزیع بسته های حمایتی ارزاق و ... اشاره کرد.

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 9706

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =