۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 9812

بهار قرآن در بهار طبیعت

محمود کلهری، شهردار منطقه ۵
بهار قرآن در بهار طبیعت

روزهای ابتدایی فصل بهار تقارن زیبایی با بهار قران پیدا کرده است. این فرصت استثنایی و ظرفیت قرآنی ماه رمضان را اهل بیت (ع) با واژه زیبای «ربیع» به معنای بهار تبیین کرده اند. دقت در تعبیر زیبای بهار برای ماه رمضان یادآور الزامات بهار و ظرفیت های بی پایان ماه رمضان در همه زمینه‌ها و ابعاد زندگی بشر است.

همان طور که در بهار  نو شدن طبیعت را شاهدیم و برای ایرانی ها فرا رسیدن سالی نو است، برای روح و اعتقاد مسلمانان نیز ماه رمضان به درستی یک بهار و فرصتی برای نو شدن است. ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است و اولین و مهم‌‎ترین قدم هم در خودسازی این است که عیوب خود را با روشنی و دقت ببینیم و  برطرف کنیم و چه خوب که این اقدام را در همه سطوح شاهد باشیم.

هر ساله و با فرارسیدن ماه مبارک برنامه های متنوعی از سوی شهرداری پیاده می شود اما بیماری کرونا باعث شده تا برنامه های فرهنگی امسال بیشتر در فضای مجازی دنبال شود.آیین غبار روبی مساجد از آیین فرهنگی و مذهبی است که پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در سراسر کشور با هدف ارتقای وضعیت بهداشتی هر سال صورت می گیرد. امسال نیز شهرداری منطقه ۵ همانند سنوات گذشته شستشوی مساجد سطح منطقه را به همت پاکبانان اداره خدمات شهری برگزار کرد.

 در آستانه این ماه مبارک، به همت جمعی از خیرین بسته های حمایتی در سرای محلات منطقه۵ بین نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی تهیه و توزیع شد. به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به جهت فراهم آوردن محیطی سالم و مناسب برای نوجوانان و جوانان و ایجاد روحیه نشاط در میان آنان در فضای مجازی، اداره ورزش اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف کرده است. همچنین سلسله نشست های بهار قرآن ویژه ماه مبارک رمضان به صورت آنلاین برگزار شد. این برنامه در چند روز دیگر از این ماه مبارک نیز با حضور کارشناسان و چهره های قرآنی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد.
متاسفانه برای دومین سال پیاپی این ماه مبارک با شیوع بیماری کرونا نیز همراه بوده و به خصوص که در این روزها اوضاع اکثر شهرهای کشور از باب این بیماری مساعد نیست چه خوب که در کنار فیض بردن از این ماه معنوی، به رعایت پروتکل های بهداشتی نیز با جدیت اقدام کنیم تا به قطع زنجیره ابتلا به این بیماری کمک شود. متاسفانه گاهی شاهد هستیم که برخی شهروندان ماسک ها و دستکش های خود را روی زمین انداخته و رها کرده اند که این کار جدا از زحماتی که برای پاکبانان عزیز دارد منجر به شیوع این بیماری نیز شده و به نوعی حق الناس هم خواهد بود و چه خوب که با رعایت این نکات خود را از فیوضات ماه مبارک رمضان محروم نکنیم.
 

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 9812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =