۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 9874

رمضان؛ فرصتی برای انفاق و کمک به نیازمندان

پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶
رمضان؛ فرصتی برای انفاق و کمک به نیازمندان

فلسفه وجودی ماه رمضان درک گرسنگانی است که از آنها در طول سال غفلت کرده ایم، کشیدن رنج فقرایی است که اگر همه ثروتمندان جامعه رفتار اقتصادی- دینی داشتند نباید به وجود می آمد.

ماه میهمانی خدا از راه رسیده و هر لحظه و ثانیه آن برای روزه داران عبادت است. روزه داران به خالقی که آن ها را آفریده اطمینان دارند، چون می دانند رازی پشت این حکم است که برای سلامت روح و جسمشان مفید است.

فلسفه وجودی این ماه درک گرسنگانی است که از آنها در طول سال غفلت کرده ایم، کشیدن رنج فقرایی است که اگر همه ثروتمندان جامعه رفتار اقتصادی- دینی داشتند نباید به وجود می آمد.

در اثر بیماری کرونا، بسیاری از افراد از شغل و کار و زندگی خود بازمانده اند و ناچارند در خانه بمانند. این شرایط که با توجه به دستورات مجموعه های بهداشت و درمان کشور لازم الاطاعه و برای حفظ جان مردم است، موجب شده است برخی افراد دچار مضیقه و فشار در زندگی شوند. لذا هرکس که می‌تواند لازم است برای ضعفا، فقرا و آنهایی که درآمد روزانه دارند و زندگیشان وابسته به کار روزانه است یا آنهایی که اصلا کاری ندارند، به هر صورت ممکن کمک نماید.

بنا به رویکرد مدیریت ارشد شهری، شهرداری تهران از طریق ستاد خادم المنتظر به عنوان تسهیل گر در اهدای کمک‌های مومنانه خیرین و داوطلبان به افراد بی بضاعت ایفای نقش می کند. دریافت کمک‌های مومنانه مردمی و اهداء آن به افراد بی بضاعت برای ماه میهمانی خدا تا عید سعید فطر در منطقه ۱۶ پایتخت در قالب سامانه «سنا» ادامه دارد.

استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و جلب همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان از اهداف این طرح است ،همچنین در این طرح، قرار است تشکل های مردم نهاد، گروه های جهادی، مؤسسات خیریه، معتمدان محلی داوطلب و کانون های مساجد شهر برای حضور داوطلبانه مردمی در مراسم مرتبط و کمک به نیازمندان برنامه ریزی کنند.

بدون شک استفاده از تمام ظرفیت های مردمی و خیرین برای حمایت از نیازمندان باعث اشتیاق شهروندان به کمک رسانی هر چه بیشتر به شهروندان نیازمند جامعه و ترویج نوع دوستی و همدلی وایثار می شود. بنابراین کمک به محرومان و نیازمندان یک وظیفه همگانی و همیشگی است، مختص به زمان وشخص خاصی نیست ولی ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی است که این انفاق ها پررنگ تر شود و حتما این اعمال نیکو در زندگی یاری کنندگان به خوبی بازتاب می یابد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 9874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =