ضرورت احداث نیروگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی برای کاهش دفن پسماندها

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه در تهران ۵ هزار و ۷۰۰ تن زباله تولید می شود گفت: احداث نیروگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی برای کاهش دفن پسماندها ضروری است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های سازمان پسماند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرادکوه منطقه‌ای است که بیش از  ۵۰ سال است پسماندهای تهران به آن هدایت می‌شود، گفت: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری بیش از ۷ هزار تن پسماند در روز در تهران تولید می‌شد.

وی افزود: با تمهدیدات به کار برده شده و فعال شدن ایستگاه های میانی و همکاری مردم این رقم به حدود پنج هزار و ۷۰۰ تن کاهش پیدا کرده است، البته ایده آل این است که با تلاشی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد با توسعه نیروگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی، میزان دفن زباله را به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

حناچی با بیان اینکه برنامه بعدی نیز رسیدگی به میزان دفنی است که در این ۵۰ سال انجام شده، افزود: تبدیل این زباله ها به محصولات تولیدی دیگر از جمله گاز متان و نیروگاه هایی که برق تولید می کنند از جمله اهداف ما است.

شهردار تهران گفت: همچنین هدف از بازدید امروز دیدن پروسه دفن پسماند تهران و آگاهی از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است. همچنین انجام مقدمات احداث نیروگاه ۸۰۰ تنی از برنامه های دیگر شهرداری تهران است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه ۲۰۰ تنی فعلی ۳.۵ مگاوات برق تولید می‌کند و با فعال شدن نیروگاه ۸۰۰ تنی، علاوه بر تهران، به نیازهای شهرهای اطراف تهران در زمینه پسماند پاسخ داده خواهد شد.

حناچی در ادامه با بیان اینکه دفن پسماند پزشکی بعد از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد و به عدد ۱۰۰ تن در روز رسید، گفت: دفن پسماند به صورت کاملا بهداشتی انحام می‌شود.

شهردار تهران گفت: بخشی از این زباله ها در بیمارستانها بی خطر می شود و ضوابط who در حمل و انتقال رعایت می‌شوند. ولی هر چه میزان دفن پسماند پزشکی را کاهش دهیم برای سلامت جامعه مفیدتر خواهد بود.

او در پایان یادآور شد: طبیعتاً آمادگی برای سوزانده شدن پسماندهای پزشکی که در بیمارستانها بی خطر می شوند در زباله سوزها وجود دارد.

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 9904

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =