مجموعه کتاب های «بحران شناسی، ارتباطات و مدیریت بحران» منتشر می شود

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مجموعه کتاب های «بحران شناسی، ارتباطات و مدیریت بحران» در قالب 9 جلد به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری با اعلام این خبر گفت: این مجموعه به منظور بهره برداری پژوهشگران، محققان و علاقه مندان به این موضوع مشتمل بر 9 جلد کتاب منتشر می شود که 4 جلد آن تاکنون منتشر شده است.

کلهری افزود: این مجموعه که جنبه های کاربردی آن بر ابعاد نظری و بنیادی غلبه دارد، در کنار هر مبحث علمی از قضایا و نمونه های واقعی، چک لیست های خود ارزیابی، نکات کلیدی و رهنمودهای عملی، درس آموخته های مدیریتی و نتایج مطالعات میدانی محققان بین المللی نیز بهره گرفته و با توجه به شرایط بومی کشور فراهم شده است.

او عنوان کرد: این مجموعه به سفارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و توسط سید محمد مقیمی استاد تمام دانشگاه تهران به رشته تحریر در آمده است.

کلهری به عناوین 9 جلد کتاب این مجموعه اشاره کرد و گفت: بحران شناسی، چرخه حیات بلایا و بحران، حکمرانی بلایا و بحران، مدیریت بحران سازمان، تاب آوری بلایا و بحران، ارتباطات بحران، مهارت های ارتباطات بحران، ارتباطات رهبری بحران و ارتباطات رسانه ای در بحران، عناوین کتاب های این مجموعه بشمار می آیند.

کلهری با بیان اینکه مطالعه این مجموعه منحصر به فرد به کلیه دست اندرکاران حوزه مدیریت بحران و بلایا توصیه می شود، تصریح کرد: امید است با بهره گیری از این منبع ارزشمند بتوان بیش از پیش زمینه را برای ظرفیت سازی و توانمند سازی جامعه هدف فراهم کرد.

مروری بر مفاهیم و مدل های مدیریت بحران سازمانی، مدیریت مباحث ویژه، ریسک، شهرت سازمانی و بحران، مفهوم شناسی تاب آوری بلایا و بحران، سنجش تاب آوری بحران، گونه شناسی تاب آوری و بحران، ارتباطات بحران در چرخه حیات بحران، نظریه های ارتباطات بحران، استراتژی های ارتباطات بحران، کلیات مهارت های ارتباطات بحران، مهارت های گفتاری، ارائه، شنود موثر، ارتباطات تیمی و مدیریت جلسات، کلیات ارتباطات رسانه ای در بحران و گونه شناسی رسانه ها در بحران از جمله مباحث مطرح شده در این 9 جلد کتاب است.

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 9922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =