حمل و نقل عمومی
-
لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران و شهرهای اطراف
عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: برای افزایش استقبال مردم از تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی، باید مراحل تجهیز و نوسازی این ناوگان انجام شود.
-
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
دولت در ۱۰ سال گذشته ریالی برای حمل ونقل عمومی اختصاص نداده است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز در برنامه تلویزیونی چاپ اول از نیازهای حمل و نقل عمومی و میزان مشارکت دولت، شهرداری و مردم گفت.
-
اولویت های مدیریت شهری از زبان شهردار منطقه ۲۲
حمل و نقل همگانی و پسماند ۲ اولویت مدیریت شهری است
شهر: شهردار منطقه ۲۲ گفت: چهار حوزه حمل و نقل عمومی، تفکیک پسماند از مبدا ، املاک و مدیریت منابع انسانی باید از اولویت های چند ماه باقیمانده از دوره مدیریت شهری فعلی باشد.
-
بحران فرسودگی اتوبوسها در پایتخت
بخش خصوصی توان خرید اتوبوس ندارد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اتوبوسرانی پایتخت با بحران مواجه است، گفت بخش خصوصی توان خرید اتوبوس با قیمتهای بالای ۳ تا ۵ میلیارد را ندارد.
-
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران:
تهران به ۱۰ هزار اتوبوس نیاز دارد
فراهانی گفت: تهران باید با ۱۰ هزار اتوبوس اداره شود، ولی در حال حاضر با ۵ هزار اتوبوس اداره میشود.
-
جزییات نشست شهرداران کلانشهرها و معاون اول رییس جمهور
واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۵
شهر: تامین منبع مالی برای اورهال هشت هزار اتوبوس و واردات یک هزار دستگاه اتوبوس از خارج از ایران برای تامین نیاز کلانشهرها در بخش حمل و نقل عمومی از مهم ترین تصمیماتی بودند که در نشست میان شهرداران کلانشهرها و معاون اول رئیس جمهوری گرفته شد.
-
رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران:
دولت یک میلیارد یورو سهم مترو و اتوبوس را پرداخت کند
شهر: رئیس شورای شهر تهران از دولت در خواست کرد که حداقل یک میلیارد از دو میلیارد یورو مصوبات هیات وزیران برای حمل و نقل عمومی را به این بخش اختصاص دهد.
-
توسعه حمل و نقل عمومی «ضرورت ملی» است
امروزه بیش از پیش دریافتیم که توسعه حمل و نقل همگانی و غیرموتوری صرفاً یک راهحل حمل و نقلی و حتی شهرسازی نیست، بلکه یک «ضرورت ملی» است. حمل و نقل همگانی انبوهبری که ناکارآمدیاش امروزه سلامت جامعه و اقتصاد شهر (درآمد حاصل از طرح ترافیک) را به خطر انداخته است.
-
توسعه حمل و نقل عمومی تهران با وجوه اداره شده بانکها
شهر: یکی از اقدامات اخیر شهرداری تهران برای ورود موتورسیکلتهای برقی به شهر و توسعه دوچرخه سواری، همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی، امضاء تفاهمنامه ۳۰۰ میلیارد تومانی با بانک مهر ایران است.
-
همزمان با روز جهانی عصای سفید برگزار شد
تلویزیونهای شهری حمل و نقل و ترافیک چشم نابینایان میشود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات نابینایان در شهر از اختصاص دادن فضای آموزشی تلویزیونهای شهری این حوزه در جهت حمایت از نابینایان به منظور آگاهی بخشی عموم شهروندان از فضای زندگی این افراد و اجرای رسالت اجتماعی شهرداری خبر داد.
-
از دیگران بیاموزیم
سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور
در برنامه از دیگران بیاموزیم تجربه دیگر کشورها در زمینه مدیریت شهری را بررسی میکنیم. در این قسمت نشان دادیم سنگاپور چگونه سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه داده است.
-
جزییات کمکهای دولتی به شهرداریها در دوران کرونا
۱۵ هزار تاکسیران تسهیلات ۲ میلیون تومانی دریافت کردند
شهر: معاون وزیر کشور میگوید: دولت تلاش میکند از طریق پرداخت سهم ۵۰ درصدی خود در انتشار اوراق مشارکت به توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی کمک کند.
-
کارگروه مشترک دولت، بخش خصوصی و شهرداری تشکیل می شود
رایزنی شهرداری برای ورود موتوربرقی به تهران
شهر: برنامه ریزی برای اجرای فاز نخست جایگزینی موتورسیکلتهای برقی با موتورسیکلتهای کار (پیک)، توسط شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و منابع مالی مورد نیاز برای جایگزینی ۱۰۰ هزار دستگاه پیش بینی میشود.
-
گزارش دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران
احتمال افزایش قیمت بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی وجود دارد
شهر: دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران با موضوع کرونا آغاز شد و رئیس شورای شهر درخواست تعطیلی کامل دو هفته ای برای تهران را ارائه کرد. از سوی دیگر اعضای شورای شهر در مصوبات امروز خود به یک فوریت افزوده شدن قیمت بلیت های مترو، اتوبوس و تاکسی در تهران رأی مثبت دادند.
-
آخرین وضعیت صدور کارت حمل و نقل عمومی اقشار خاص
صدور ۲۰۶۲ کارت بلیت خبرنگاری سال ۱۳۹۹
مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح های ترافیکی آخرین وضعیت کارت بلیت مترو خبرنگاران را تشریح کرد.
-
به بهانه روز جهانی بدون خودرو/۶
فرصتی برای تعاملات اجتماعی و قدرشناسی زیباییهای شهر
دهه ۱۹۵۰-۱۹۶۰ میلادی، زمانی بود که مالکیت و استفاده هرچه بیشتر شهروندان از اتومبیل شخصی یکی از نشانههای پیشرفت اقتصادی و یکی از شاخصهای مدرنیته به حساب میآمد. شهرها و کشورها از یکدیگر در گشودن راهها و بزرگراهها سبقت میگرفتند. گویی فناوری تولید انبوه خودرو، رویای سفری امن و راحت در حریم خصوصی خانواده، از مبدا خانه تا هر مقصد دور و نزدیک، در هر زمان دلخواه شبانه روز را برای اقشار وسیعی از جوامع محقق ساخته بود.
-
به مناسبت روز جهانی بدون خودرو/۴
دوچرخه سواران می توانند معضل آلودگی هوای تهران را حل کنند
شهر: ۲۲ سپتامبر هرسال در کشورهای جهان با عنوان روز جهانی «بدون خودرو » گرامی داشته میشود. شهروندان بسیاری از کشورها در این روز به صورت نمادین به جای استفاده از خودروی شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه استفاده میکنند. مدیر واحد توسعه سیستمهای حمل و نقل پاک در ادامه از نحوه برگزاری این روز در شهر تهران میگوید.
-
به مناسبت روز جهانی بدون خودرو/۲
تبدیل تهران به شهری بدون خودرو چگونه امکانپذیر است؟
در تهران بدون خودرو، شهروندان تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه میشوند و اغلب سفرهای درونشهری خود را با دوچرخه انجام میدهند.
-
حقوق معلولان در شهر/۱۴
تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای مناسب سازی سرویس بهداشتی پایانهها
شهر: ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز و مناسب سازی سرویسهای بهداشتی در پایانهها و پارک سوارهای شهر تهران در سال ۱۳۹۹ اختصاص داده شده است.
-
برنامه دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری
معاون عمرانی وزیر کشور از بازسازی پنج هزار دستگاه اتوبوس در کشور از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ خبر داد.
-
چرا مردم از خودروی شخصی استفاده می کنند
ازدحام مسافران مترو و اتوبوسرانی در زمان اوج سفر به میزانی است که همه مسافران بدون هیچ فاصلهای در کنار یکدیگر میایستند یا ذرهای فضا برای ورود مسافران دیگر به داخل قطار و اتوبوس وجود ندارد؛ درنهایت مسافر باید منتظر قطار یا اتوبوس بعدی بماند.
-
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم کلنگ زنی خط ۱۰ مترو تهران:
هزینه ساخت خط ۱۰ مترو از ۱۹ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
شهر: هزینه ساخت خط ۱۰ مترو تهران با ۳۵ ایستگاه در هفت ماه گذشته برابر با ۱۹ هزار میلیارد تومان بود اما امروز این رقم به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و وضعیت افزایش قیمت دوباره آن در آینده نیز قابل پیشبینی نیست.
-
شورای شهر میزبان رابط شورایاریهای منطقه ۲۲
هشدار نسبت به رشد افقی شهر تهران در محدوده غرب
شهر: کمبود دسترسی به حمل و نقل عمومی، نبود امکانات و زیرساختهای مناسب، انتقاد از مجوزهای ساخت و سازهای بی رویه که در دروه گذشته داده شده و همینطور هشدار نسبت به رشد افقی شهر تهران در محدوده غرب مهم ترین مسایل و مشکلات منطقه ۲۲ بود که در نشست امروز شورای شهر مطرح شد.
-
حقوق معلولان در شهر/۵
آیا اتوبوسهای پایتخت برای معلولان مناسب سازی شدهاند
شهر: مناسب نبودن اتوبوسهای خطوط ویژه تندرو که جزو پر رفت و آمدترین خطوط اتوبوسرانی محسوب میشوند، از جمله مشکلات روزانه ترددی مسافران معلول بودند که به گفته خودشان در عبور و مرورشان اختلال ایجاد میکرد. اما درحال حاضر بخش عمدهای از این مشکلات حل شده است.
-
افزوده شدن موضوعات «حمل و نقل» و «شهرسازی» به مقررات ملی و کنترل ساختمان
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افزودن موضوعات حمل و نقل و شهرسازی به مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد.
-
افزایش ۱۶ درصدی مراجعات به مراکز معاینه فنی
شهر: آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران در مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش داشته است. همچنین ۳۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدهاند.
-
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
اجرای طرح ترافیک نیاز به مصوبه جدیدی نداشت
شهر: طرح ترافیک از ۱۱ مرداد تا پایان این ماه توسط مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شد که پس از پایان مهلت، شهردار تهران اعلام کرد که طرح ترافیک از یکم شهریور اجرا میشود.
-
ضرورت خرید اتوبوس در دوران شیوع ویروس کرونا
آیا بخش خصوصی حاضر به خرید اتوبوس برای پایتخت است؟
۶ ماه گذشته، موضوع جلسه شورای تخصصی حمل و نقل درباره خرید اتوبوس بود. در آن جلسه بیان شد که به سرعت باید تعداد بسیاری اتوبوس برای کلانشهرهای ایران بویژه پایتخت خریداری شود تا کاهش ازدحام از حمل و نقل عمومی اتفاق افتد. برخی از دوستان در جلسه معتقد بودند که این اقدام زمانبر و هزینهزا است.
-
مقایسه کرایه حمل و نقل عمومی تهران با سایر شهرهای دنیا
حمل و نقل عمومی در تهران نسبت به درآمد کل ارزان است
شهر: در بیشتر کشورهای در حال توسعه با درآمد پایین و متوسط، میانگین درآمد استفاده کنندگان از خدمات حمل و نقل عمومی کمتر از میانگین درآمد کل است، اما شرایط در تهران چگونه است؟
-
سهم شهرداری تهران از اوراق مشارکت ۱۳۹۹ چقدر است؟
شهر: شهرداری تهران پس از وصول اوراق مشارکت ۱۳۹۷ و تحقق اوراق مشارکت ۱۳۹۸، حال به دنبال پیگیری و افزایش سقف اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای هزینه کرد در حمل و نقل عمومی پایتخت است.