ساخت ۱۶ واحد منهول در مسیر ٢٠٠٠ متری کانال شهرداری

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری منطقه١٢ تهران از ساخت ۱۶ واحد منهول در مسیر ۲۰۰۰ متر کانال شهرداری از چهار راه مولوی تا شوش خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور گفت: دراین محدوده از پایتخت ٣ کانال اصلی شامل کانال شهرداری به طول ۵ هزارو ۱۶۱ متر، کانال هفده شهریور به طول ۴ هزار و ۶۰۰ متر و کانال خیام به متراژ تقریبی هزار و ٧٠٠ متر و همچنین تعداد ۳۶ کانال فرعی با متراژهای مختلف وجود داردکه به‌عنوان مسیر ویژه آب‌های سطحی نقش مهمی در زمان بارش باران و نزولات جوی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر و سهولت عبور و مرور شهروندان ایفا می‌کند.

‌هنرور، اضافه کرد: قبل از سال جدید با پایش و کنترل میدانی اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه١٢، عملیات رسوب‌برداری، لجن‌کشی به علاوه مرمت و بازسازی اساسی کانال آب‌های سطحی معروف و موسوم به کانال شهرداری در دستور کار قرار گرفت و از روز ٢٩ اسفندماه با تجهیز امکانات، تجهیزات و بکارگیری نیروی انسانی با تجربه، تدارک لوازم ایمنی حین‌کار کارگران ازجمله چکمه، دستکش، کلاه ایمنی، چراغ قوه، ماسک، کپسول اکسیژن، جعبه کمک‌های اولیه و رعایت اصول و مبانی (HSE) این عملیات اجرایی شد.

‌این مقام مسئول در شهرداری قلب تهران تصریح کرد: اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه امسال دریک سوم بخش پایانی کانال شهرداری به طول ٢ هزار متر، از مسیر زیرزمینی چهار راه مولوی، خیابان‌های صاحب جم، حداد عادل، یزدی و شوش، اقداماتی همچون رسوب‌برداری، لجن‌کشی، مانع‌زدایی، مرمت و بازسازی اساسی و همچنین ساخت حدود ۱۶ واحد منهول درطول مسیر این کانال را با جدیت دنبال می‌کند.

‌شایان ذکراست؛ اکیپ‌های اجرایی اداره مسیل‌ها شامل ۶ گروه، ۴ اکیپ لایروبی، رسوب‌برداری و لجن‌کشی و ٢ اکیپ منهول ساز به طور شبانه‌روزی در مسیر کانال شهرداری مشغول به‌کارند و تاکنون ساخت ۶ واحد منهول به‌پایان رسیده و احداث حدود ١٠ منهول دیگر به نوبت پیگیری می‌شود. ضمن اینکه در این مدت بیش از١٠٠ تن رسوب و لجن از این کانال بیرون کشیده شده است.

‌انتهای پیام/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 54320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =