پست برق جنوبی خط ۶ مترو راه اندازی می‌شود

وقتی صحبت از بهبود راندمان و سطح عملکرد شبکه خطوط مترو پایتخت به میان می‌آید، باید توجه داشت که افزایش مسیرهای تونلی و ایستگاه‌های این شبکه مستلزم تامین تجهیزات پشتیبان و همچنین ناوگان حمل و نقلی متناسب با امکانات جدید است تا مشکلی در برآیند سرویس‌دهی و خدمات خطوط مختلف پیش نیاید؛ یکی از این تجهیزات ضروری، پست‌های برق مستقل برای هر خط می‌باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "علی مزینانی" مجری خط ۶ مترو در ارتباط با تامین نیروی برق لازم برای ناوگان حمل و نقلی و همچنین ایستگاه‌های این خط می‌گوید: به دنبال افتتاح همزمان ۴ ایستگاه جدید و افزایش  ۱۰ کیلومتری مسیر در حال بهره‌برداری خط ۶ که اواخر سال گذشته رخ داد، قاعدتاً لازم است تا منابع تامین نیروی برق این خط تقویت شده و افزایش یابند. به همین منظور و با پیگیری‌های صورت گرفته، بزودی پست برق جنوبی خط ۶ موسوم به پست کیانشهر، راه‌اندازی خواهدشد. البته برای این خط ۳ پست برق ۶۳ کیلوولت در نظر گرفته شده که در محدوده‌های کیانشهر، خیابان سرباز و خیابان  آیت ا... کاشانی واقع شده‌اند و در آینده نزدیک، ۲ پست برق دیگر نیز به مدار اضافه خواهند شد.

مجری خط ۶ مترو در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از حدود ۶۴ درصد مسیر و ایستگاه‌های این خط تا به امروز افزود: احداث ساختمان پست، محوطه سازی پیرامونی و ایجاد دیوارهای حائل، تامین تجهیزات استاندارد مانند GIS، ترانسفورماتورها، تاسیسات مخابراتی و کنترل پست برق فشار قوی، تغذیه کننده‌ها یا همان فیدرها و همچنین مدارهای انتقال انرژی الکتریکی از جمله مهمترین مواردی هستند که باید در فرآیند ساخت یک پست برق ایجاد شوند و این امور در مورد پست برق جنوبی خط ۶ همگی به انجام رسیده‌اند.

مزینانی در پایان گفت: برای احداث پست برق جنوبی خط ۶ بیش از ۳۳۰۰ متر حفاری صورت گرفته است تا جریان برق از پست برق مشیریه(متعلق به اداره برق منطقه ای تهران) و از طریق کابل دفنی به پست برق اختصاصی کیانشهر(متعلق به شرکت مترو تهران) انتقال یابد. ضمن اینکه حدود ۲۰ کیلومتر کابل‌کشی نیز انجام پذیرفته تا خط ۶ مترو از یک منبع تغذیه نیروی برق مطمئن برخوردار شود.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 34790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =