نخاله های ساختمانی بیشترین پسماند تهرانی هاست

شهر: روزانه در تهران ۷ هزار تن پسماند عادی، ۱۰۰ تن پسماند پزشکی و ۳۵ هزار تن نخاله جمع آوری می شود.

صدرالدین علیپور،  مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در مراسم آغاز اجرای طرح کاپ گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه پسماند منطبق با اقدامات بین المللی است و تلاش شده تا چیزی که به عنوان پسماند دفن می شود  کاهش یابد. روزانه هفت هزار تن پسماند عادی، ۱۰۰ تن پسماند پزشکی و ۳۵ هزار تن نخاله جمع آوری می شود و ۱۸ هزار کارگر در این حوزه مشغول کار هستند، از سوی دیگر ۵۵ هزار مخزن پسماند در شهر تهران مستقر شده و ۴۵۰ غرفه بازیافت هم در شهر تهران فعال است.  
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: اکنون مدل ذخیره سازی زباله مشکلاتی دارد که از جمله آن می‌توان به جمع آوری ۲۴ ساعته که هزینه را بالا می‌برد، زباله‌گردی، معضل شیرابه و در نهایت آراد کوه می توان اشاره کرد.
او افزود: باید سهم تفکیک زباله برای اجرای طرح کاپ بالا رفته و متناظر آن هم میزان استخراج انرژی از پسماند تولید شده بالا برود. طرح کاپ شش محور اصلی دارد که نخستین مورد آن تغییر فرمت مخزن گذاری ها برای جمع آوری زباله است. اکنون ۱۱ ایستگاه میانی در تهران وجود دارد که برای ساکنین اطراف آن تولید بو و شیرابه کرده اند. برای حل این مشکل به سراغ طرح ام ار آف رفتیم که هم تفکیک حداکثری انجام می دهد و هم شیرابه ناشی از آن بازیافت می شود.  قرار است این ام ار آف ها در  چهار پهنه در شهر تهران مستقر شوند که باعث از میان برداشتن ایستگاه های میانی می شوند.
او درباره آرادکوه بیان کرد: در اراد کوه یک زباله‌سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن اضافه می‌شود که برای آن دسته از زباله‌ها که قابلیت کمپوست ندارند استفاده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره جزییات طرح کاپ بیان کرد:براساس این طرح، دو هزار و ۳۰۰ خودروی رفت و روب به سیستم ردیاب مجهز و ساعت شروع و پایان کار و نحوه فعالیت آن‌ها در سطح شهر به طور مداوم کنترل و رصد می شود و روزانه اطلاعات بیش از ۱۴ هزار کارگر از طریق ثبت چهره در زمان ورود و خروج به طور هوشمند ضبط می شود.

او افزود: اپلیکیشن‌های (به زی) و (جارو) طوری  طراحی شدند که شهروندان با نصب آن‌ها روی تلفن‌های همراه و ثبت نام در سامانه، می‌توانند زمان و مکان موردنظرشان برای تحویل دادن پسماندهای خشک را اعلام کنند. از امروز  در مناطق ۲۲، ۲۱، ۱۶ و ۶ شاهد اجرای پایلوت طرح کاپ و نصب مخازن جداگانه پسماند خشک و تر خواهیم بود.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 1302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =