نژادبهرام: مجلس دولت را مجاب کند به شهرداری کمک کند

شهر: عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ابراز امیداوری کرد که مجلس یازدهم بتواند دولت را مجاب کند تا در شرایط فشار اقتصادی فعلی مبلغی را که شهرداری به عنوان کمک درخواست کرده است پرداخت کند.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره کمبود درآمد شهرداری و درخواست بودجه از دولت گفت: شرایطی که ایجاد شده است تنها مختص شهرداری نیست و باید تلاش کرد که منابع را جمع آوری و همدلی و هم یاری ایجاد کند.

او با اشاره به مشکلات مالی شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که ۲۰ تا ۳۰ درصد اقتصاد خدماتی کشور دچار چالش شده است و شهرداری نیز جدای از مردم نیست.

نژاد بهرام گفت: شهرداری و شورا تلاش می کند که روی درآمدهای پایدار تمرکز کند چراکه راه حل مشکل کمبود درآمد شهرداری ها در این شرایط، درآمدهای پایدار است که البته موفقیت در این مورد بحث دیگری است. در حقیقت میزان تحقق درآمدهای پایدار منوط به این است که شرایط کشور شرایط معقولی باشد. موضوع درآمدهای پایدار بحث ارزش افزوده است و زمانی که اقتصاد کشور به شهر تهران محدود باشد، درآمدهای پایدار هم محدود خواهد شد. هر اندازه که ارزش افزوده در کشور بالا باشد میزان درآمدهای پایدار شهرداری که ۵۰ درصد است نیز افزایش می یابد. اگر ارزش افزوده پایین باشد ۵۰ درصد رقم خیلی پایینی می شود. به این ترتیب میزان تحقق درآمدهای پایدار تابع شرایط جامعه است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد دلار درآمد کشور ناشی از فروش نفت تبدیل به هشت هزار میلیارد دلار شده است و دولت با این درآمد نمی تواند به شهرداری کمک کند. البته درست است که دولت  ۱۰۰ هزار میلیارد از صندوق ذخیره ارزی کمک گرفته است و شهرداری نیز حدود دو ماه پیش درخواست هشت هزار میلیارد تومان از دولت کرده  است اما دولت  نمی تواند کاری انجام دهد.

نژاد بهرام گفت: به هر حال در شورای شهر و شهرداری تلاش خود را می کنیم و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه کمک کند و دولت را مجاب کند که به شهرداری مبلغی را پرداخت کند. با این وجود شهرداری هم جدا از وضع بحران کنونی نیست و این دوره ریاضت جهانی است. همه دنیا خود را برای این ریاضت آماده کرده اند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماخی

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 1430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =