سفره‌های هفت‌سین در میادین اصلی منطقه ۱۲ پهن شد

شهردار منطقه ۱۲ از آذین‌بندی‌ها، برگزاری جشنواره‌های تخم‌مرغ‌های رنگی و برپایی سفره‌های هفت‌سین در این منطقه به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شهردار منطقه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید باستانی نوروز دراین‌باره گفت: خلق جلوه‌های بصری نوروزی در ایجاد شور و هیجان برای بهاری نو تأثیر به‌سزایی دارد؛ ازاین‌رو شهرداری منطقه با طرح‌های ابتکاری و خلاقانه تلاش کرد فضای بصری دلپذیری را برای شهروندان در این ایام ایجاد کند.

یزدی از برگزاری جشنواره‌های تخم‌مرغ‌های رنگی به همین مناسبت خبر داد و افزود: یکی از آیین‌های زیبای نوروزی، رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ است که با الهام از این رسم زیبا این جشنواره برگزار شد. در جشنواره‌ تخم‌مرغ‌های رنگی که به مدت سه‌ روز با حضور ۳۵ هنرمند نقاش به اجرا درآمد، هنرمندان روی تخم‌مرغ‌های تهیه‌شده توسط شهرداری منطقه، نقاشی و رنگ‌آمیزی کردند و این تخم‌مرغ‌ها پس از رنگ‌آمیزی در سه نقطه منطقه، یعنی پارک شهر، امامزاده یحیی (علیه‌السلام) و گذر گردشگری باب همایون نصب شدند.

وی درباره آذین‌بندی‌های منطقه نیز توضیح داد: در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ و هم‌زمان با اعیاد شعبانیه، نیمه شعبان و عید نوروز، ۷۲ هزار متر طول، آذین‌بندی ریسه پارچه‌ای، ۴۲ هزار متر ریسه نوری و بیش از ۵۰ اکران بنر تبلیغاتی به مناسبت این اعیاد در سطح منطقه انجام شد؛ همچنین بیش از ۱۲ هزار مترمربع رنگ‌آمیزی خیابان‌های اصلی، پل‌های سواره‌رو و جداره‌های شهری از ابتدای ماه اسفند شروع شد که این اقدام تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

شهردار قلب طهران اجرای سه سفره هفت‌سین در میدان اصلی منطقه را اقدام دیگری در این زمینه برشمرد و ادامه داد: این سفره‌ها در میدان بهارستان، پارک شهر و میدان امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف) پهن شدند و رنگ‌وبوی تازه‌ای به این میادین دادند.

به گفته یزدی؛ اجرای آکواریوم ماهی در میدان امام حسین (علیه‌السلام) و نصب و اکران المان‌های نوری ویژه نوروز در محورهای اصلی و میادین سطع منطقه از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه بوده است.

انتهای پیام 

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 19336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =