از برپایی سیاه چادرها تا بازدید ۱۰۰هزار مسافر نوروزی از کمپ‌های عشایری استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به برپایی چهار اقامتگاه در شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا در ایام نوروز، در عین حال از بازدید ۱۰۰ هزار نفری مسافران از کمپ‌های عشایری استان تهران در این ایام خبر داد.

به گزارش شهر، فرشید ذبیحی مدیر امور عشایر استان تهران، در تشریح برپایی اقامتگاه عشایری در استان تهران و میزان استقبال مسافران نوروزی گفت: بر اساس برنامه‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی کشور، راه‌اندازی مراکز اقامتگاهی عشایری در دستور کار قرار گرفته بود که بر همین اساس چهار اقامتگاه در شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا برای ایام نوروز ایجاد شد. این طرح برای اولین بار در کشور اجرا شد و تلاش خواهیم کرد این مراکز استراحتگاهی عشایری در طول سال به ویژه ایام نوروز و تابستان در استان تهران توسعه پیدا کند.

وی افزود: در این ایام جامعه عشایری استان تهران با برپایی سیاه چادرهای عشایری و همچنین پخت نان، آش و سایر محصولات از مسافران نوروزی پذیرایی کردند. استقبال مسافران نوروزی از حضور در سیاه چادرهای عشایر بسیار قابل توجه بود؛ به شکلی که در این ایام ۱۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری استان تهران بازدید کردند و بسیاری از مسافران با نحوه زندگی این جامعه تولیدکننده آشنا شدند.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی عشایر آشنا شدند و در همین ایام محصولات سالم تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با تاکید بر اینکه بیشترین استقبال مسافران نوروزی از سیاه چادرهای عشایر شهرستان فیروزکوه بوده است، افزود: این شهرستان نقطه اتصال استان‌های تهران، سمنان و مازندران است که در کمپ عشایری این شهرستان علاوه بر برپایی سیاه چادرهای عشایری، محصولات صنایع دستی عشایر نیز عرضه شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 19934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =